Λειτουργία Porsche Wet Mode, για μεγαλύτερη ασφάλεια σε ολισθηρές συνθήκες

Με τη λειτουργία Porsche Wet Mode, η όγδοη γενιά της 911 δεν είναι απλά πιο ισχυρή από τον προκάτοχό της, αλλά και πιο ασφαλής σε βρεγμένους δρόμους. Πρόκειται για μια αποκλειστικότητα της εταιρείας για την 911.

Το σύστημα εντοπίζει τα νερά στον δρόμο και προσαρμόζει ανάλογα τα υπόλοιπα συστήματα, προκειμένου ο οδηγός να συνεχίζει την πορεία του με ασφάλεια και σταθερότητα.

Πώς λειτουργεί

Όπως λέει ο επικεφαλής της ανάπτυξης του μοντέλου, Όγκουστ Ασλάιτνερ, «Το Wet Mode αναπτύχθηκε για να υποστηρίζει τον οδηγό σε ολισθηρές συνθήκες. Δεν περιορίζει την ισχύ του κινητήρα ή την τελική του ταχύτητα και για αυτό ο οδηγός δεν θα πρέπει να το χρησιμοποιεί για να οδηγεί γρήγορα, όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος. Αντιθέτως, πρέπει να χρησιμοποιείται ως ένα σύστημα υποβοήθησης». Το Porsche Wet Mode ανιχνεύει αυτόματα έναν βρεγμένο δρόμο και προειδοποιεί τον οδηγό για τον κίνδυνο υδρολίσθησης. Για αυτόν τον σκοπό, ακουστικοί αισθητήρες στους θόλους των εμπρός τροχών εντοπίζουν το σπρέι του νερού. Είναι εντελώς διαφορετικό από τους υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρες, που τίθενται σε λειτουργία όταν ανιχνεύσουν σταγόνες στο παρμπρίζ, ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν στο οδόστρωμα. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός πως μπορεί να εξακολουθεί να υπάρχει νερό στο οδόστρωμα, με τη βροχή να έχει σταματήσει.

Όταν το σύστημα εντοπίσει μια βρεγμένη επιφάνεια, προετοιμάζονται τα συστήματα Porsche Stability Management (PSM) και Porsche Traction Management (PTM). Αμφότερα τότε, επεμβαίνουν πιο νωρίς και πιο απαλά από πριν. Επιπροσθέτως, εμφανίζεται και μια ένδειξη στην οθόνη, δίπλα από το στροφόμετρο, που ενημερώνει τον οδηγό πως έχει εντοπιστεί νερό, προτείνοντας τη χειροκίνητη ενεργοποίηση του Wet Mode. Επίσης, μπορεί να τεθεί σε λειτουργία μέσω του νέου μπουτόν που υπάρχει πάνω από την κεντρική κονσόλα ή μέσω της ενσωματωμένης επιλογής στο τιμόνι, εφόσον το αυτοκίνητο έχει εξοπλιστεί με το προαιρετικό Sport Chrono Package.

Αφού ανιχνευθεί το νερό, τα PSM, PTM, ρυθμιζόμενα αεροδυναμικά βοηθήματα, προαιρετικό Porsche Torque Vectoring (PTV) Plus και η γενικότερη απόκριση, προσαρμόζονται για την παροχή σταθερότητας. Από τα 90 χ.α.ω., το ρυθμιζόμενο πίσω σπόιλερ αναπτύσσεται, ανοίγουν τα πτερύγια των αεραγωγών, προσαρμόζεται το γκάζι, δεν μπορεί να αλλάξει η επιλογή PSM Off και δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα Sport. Η ροπή του κινητήρα γίνεται πιο απαλή και η αλλαγή των σχέσεων του νέο 8τάχυτου κιβωτίου PDK, προσαρμόζεται αυτομάτως. Στην 4κίνητη 911 Carrera 4S, μεταφέρεται περισσότερη ισχύς στον εμπρός άξονα συγκριτικά με την οδήγηση σε κανονικές συνθήκες, προκειμένου να υπάρχει καλύτερη σταθερότητα. Επίσης, η αναλογία του μπλοκέ διαφορικού του πίσω άξονα, προσαρμόζεται και αυτό στις βρεγμένες συνθήκες.

Η διαφορά για τον οδηγό είναι αξιοπρόσεκτη. Η 911 προσφέρει καλύτερο χειρισμό, ενώ οι επεμβάσεις των συστημάτων είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές όταν υπάρχουν ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης, ξαφνικές επιταχύνσεις ή στην περίπτωση διαφοράς πρόσφυσης στον δρόμο. Το Wet Mode μπορεί επίσης νε τεθεί σε λειτουργία χειροκίνητα σε δρόμους καλυμμένους από χιόνι.

Πηγή: Porsche

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.