Νέα Mercedes CLA Coupe από την Άνοιξη

Νέα Mercedes CLA Coupe από την Άνοιξη

Η νέα Α-Class αποκτά εκ νέου την CLA Coupe εκδοχής της, η οποία θα είναι διαθέσιμη από τον ερχόμενο Μάιο και θα φέρει, μεταξύ άλλων, την τεχνολογία MBUX.

Στην προκειμένη μάλιστα περίπτωση το καινοτόμο σύστημα ενημέρωσης, διασύνδεσης και ψυχαγωγίας MBUX εμφανίζεται ανανεωμένο, ενσωματώνοντας νέες λειτουργίες.

Η σχεδίαση της CLA Coupe είναι σαφώς σπορτίφ. Ορίζεται από τη μακρά, τραβηγμένη γραμμή της οροφής, η οποία αποκτά έντονη κλίση στο τελείωμά της. Τα παράθυρα δεν έχουν πλαίσιο, προσθέτοντας σπορ αίσθηση. Το εμπρός μέρος θυμίζει από τη μεριά του να είναι μακρύ και με έντονες ακμές. Οι επίπεδοι προβολείς σε συνδυασμό με τη φαρδιά μάσκα τονίζουν την σπορτίφ προσωπικότητα του κουπέ αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος, η πινακίδα έχει μεταφερθεί στον προφυλακτήρα. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα προσθέτουν στιλ και αέρα πολυτέλειας.

Το πίσω παρμπρίζ έχει αποκτήσεις μεγαλύτερη κλίση, ακολουθώντας αυτή της οροφής και τελειώνει όμορφα πάνω από τους έντονους ώμους των πίσω πλευρικών τμημάτων του αυτοκινήτου.

Κάθε τμήμα του αμαξώματος έχει περάσει από την αεροδυναμική σήραγγα. Το αποτέλεσμα είναι ένας αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0.23. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στη μάσκα, στις εισαγωγές του αέρα, στους προβολείς και στο σχήμα του διαχύτη. Εντελώς νέα είναι τα τόξα των τροχών που βελτιώνουν τη ροή του αέρα με ελάχιστες απώλειες, μεγάλη σημασία δόθηκε και στον σχεδιασμό των τροχών, ενώ πίσω από τη μάσκα υπάρχει σύστημα πτερύγων που κατευθύνουν αναλόγως τον αέρα στο μοτέρ. Επίσης, βελτιστοποιημένα για μεγάλη αεροδυναμική απόδοση είναι τα τμήματα του πατώματος του οχήματος, μαζί με τους άξονές του.

Όπως στην A-Class, το εσωτερικό τονίζεται από την εμφάνιση του ταμπλό, το οποίο μέσω του συστήματος MBUX εκτείνεται από τη μια πλευρά έως την άλλη. Η οθόνη είναι «ελεύθερη» και αυτό σημαίνει πως το κάτω της μέρος ξεχωρίζει από το κυρίως σώμα του πίνακα οργάνων και φαίνεται να «ρέει» εμπρός από αυτόν. Οι θυρίδες εξαερισμού έχουν την κλασική εμφάνιση τουρμπίνας.

Σε σχέση με τον προκάτοχό του, το νέο όχημα είναι κατά 63 χλστ. πιο φαρδύ στον εμπρός άξονα και κατά 55 χλστ. στον πίσω, με χαμηλότερο κέντρο βάρους. H ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων, ενώ παρέχεται στάνταρ και το σύστημα Direct-Steer. Η αντιστρεπτική ράβδος έχει μεγαλύτερη διάμετρο συμβάλλοντας στη μείωση των κλίσεων στις στροφές. Οι τροχοί είναι διαθέσιμοι σε διαστάσεις από 16 έως και 19 ίντσες, με ελαστικά 205/60 R 16 έως και 225/40 R 19.

Πριν από έναν χρόνο, η Mercedes παρουσίασε το MBUX στο CES του Λας Βέγκας, έναν υπολογιστή που αποτελεί το κέντρο ελέγχου για όλες τις δευτερεύουσες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Εξατομικεύει τις επιθυμίες του οδηγού, πλοηγεί, ενώ με τα λόγια «Hey Mercedes», εξασφαλίζει, μέσω φωνητικών εντολών, την επικοινωνία ανάμεσα στον χειριστή και το αυτοκίνητο. Πλέον, η εταιρεία το ανεβάζει επίπεδο και το MBUX Interior Assist με την εξέλιξή του, μπορεί να γνωστοποιήσει κάποιες λεπτομέρειες ή πληροφορίες, ανάλογα με τη χώρα όπου βρίσκεται το όχημα. Αναγνωρίζει περισσότερες ερωτήσεις και πιο περίπλοκες, ενώ απαντά στον τελευταίο που είπε «Hey Mercedes».

Το MBUX Interior Assist μπορεί να ενεργοποιήσει τον φωτισμό, έστω και αν δεν υπάρχει επαρκής στην καμπίνα. Εντοπίζει την κίνηση του χεριού που πάει να πλησιάσει για παράδειγμα και αναλόγως φωτίζονται μερικά μέρη. Επίσης, μπορεί να θέσει σε λειτουργία μασάζ το κάθισμα του οδηγού ή του συνεπιβάτη, αναγνωρίζοντας τις επιθυμίες του καθενός.

Μπορεί να δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες στην εντολή «οδήγησέ με στο σπίτι», να αποθηκευτούν κάποιες ρυθμίσεις και ο ειδικός φωτισμός να αναβοσβήσει αν το χέρι του οδηγού αλλάζει ή όχι τη θέση του εσωτερικού καθρέπτη.

Πέραν των φωνητικών εντολών και του ποιος είπε τελευταίος «Hey Mercedes», το σύστημα μπορεί να απαντήσει περισσότερο περίπλοκες απαιτήσεις, όπως η εύρεση ενός κινέζικου και όχι ιαπωνικού εστιατορίου, στο οποίο μπορούν να αισθανθούν άνετα τα παιδιά, γνωρίζει την εξέλιξη διάφορων αγώννων, βρίσκει τις διαφορές, υπολογίζει και άλλα πολλά.

Το Energizing Coach στο Energizing Package Plus είναι νέα και με αυτά ρυθμίζονται ο εξαερισμός, η θέρμανση και το μασάζ των καθισμάτων, όπως επίσης ο φωτισμός και η μουσική, βελτιώνοντας την παραμονή των επιβατών στην καμπίνα.

Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίσει σημάδια κόπωσης του οδηγού μέσω της συσκευής Mercedes-Benz vivoactive 3 Smartwatch και αναλόγως διαμορφώνονται οι συνθήκες στην καμπίνα, προκειμένου να μην υπάρξει κανένας απολύτως κίνδυνος.

Μερικές προέρχονται από την S-Class και για πρώτη φορά, η CLA μπορεί να οδηγήσει ημιαυτόνομα υπό ορισμένες συνθήκες. Για να γίνει αυτό, παρακολουθείται η κυκλοφορία με βελτιωμένη κάμερα και σύστημα ραντάρ, που εντοπίζουν τι γίνεται έως και σε απόσταση 500 μέτρων μπροστά. Επίσης, χρήσιμα σε αυτή την περίπτωση είναι η πλοήγηση και οι χάρτες. Για παράδειγμα, το Active Distance Assist Distronic, μέρος του προαιρετικού Driving Assistance Package παρέχει βοήθεια στον οδηγό, προσαρμόζοντας την ταχύτητα όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε στροφές, διασταυρώσεις ή πλατείες. Παρόντα είναι και τα συστήματα Active Emergency Stop Assist και Active Lane Change Assist.

Στάνταρ είναι το Active Brake Assist που μπορεί να μειώσει τις επιπτώσεις μιας επαφής με οχήματα που είναι μπροστά και κινούνται αργά, σταματούν ή είναι σταθμευμένα, ενώ υπάρχει φυσικά η δυνατότητα εντοπισμού πεζών ή δικυκλιστών.

Το Active Lane Keeping Assist, στάνταρ κι αυτό, προειδοποιεί τον οδηγό με δονήσεις στο τιμόνι, όταν το αυτοκίνητο εξέρχεται της γραμμής στη λωρίδα κυκλοφορίας του ανάμεσα σε ταχύτητες 60-200 χ.α.ω. Αν το αυτοκίνητο περάσει τη συνεχή διαγράμμιση, το σύστημα επαναφέρει στη λωρίδα του το αυτοκίνητο, εφαρμόζοντας πέδηση στη μία πλευρά. Αν η γραμμή είναι διακεκομμένη, τότε το σύστημα παρεμβαίνει μόνο αν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με αντίθετα διερχόμενο όχημα.

Το Pre-Safe Plus από τη μεριά του, μπορεί να μετριάσει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης από πίσω. Αν ο κίνδυνος παραμείνει, τότε το σύστημα εφαρμόζει πίεση στα φρένα, μειώνοντας τους τραυματισμούς και την ορμή που δημιουργεί η οπίσθια σύγκρουση.

Οι νέοι προβολείς Multibeam LED είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι και διακρίνονται για την αμεσότητα του τρόπου λειτουργίας του. Κάθε προβολέας ενσωματώνει 18 ανεξάρτητα ελεγχόμενα στοιχεία LED. Τα φώτα ημέρας δεν κουράζουν και βοηθούν στη συγκέντρωση και ο δρόμος μπροστά φωτίζεται με όμορφο τρόπο. Στάνταρ στη νέα CLA είναι οι προβολείς αλογόνου με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED.

Κατά την παρουσίαση στο Λας Βέγκας, διαθέσιμη ήταν η CLA 250, με τον 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης να αποδίδει 225 ίππους με 350Nm ροπή. Το μοτέρ συνεργάζεται με το κιβώτιο 7G-DCT διπλού συμπλέκτη, με την κατανάλωση να είναι 6,3-6,1 l/100 km και τις εκπομπές 143-140 g/km. Κατά το λανσάρισμά του, το μοντέλο θα διατεθεί με μια πλούσια γκάμα κινητήρων diesel και βενζίνης, σε συνδυασμό με χειροκίνητες ή διπλού συμπλέκτη μεταδόσεις και σύστημα 4κίνησης 4MATIC.

Πηγή: Mercedes

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter