Ο δακτύλιος της… πανδημίας στο ψηφιακό σύμπαν της Αθήνας των εξαιρέσεων

Μπορεί ο κωδικός «σαρδέλες» να αντανακλά σκωπτικά -ή ιλαροτραγικά- την καθημερινότητα των εργαζομένων που μετακινούνται στο λεκανοπέδιο του κυκλοφοριακού αλαλούμ,  αλλά η κυβέρνηση της ΝΔ πάει…τζετ . Πανηγυρίζει -σαν να πέτυχε η αποστολή  Απόλλων 11 – που κάναμε ένα βήμα στο ψηφιακό σύμπαν (ή στο υπερπέραν) του δακτυλίου της …πανδημίας. Οι Αθηναίοι απέκτησαν μια ακόμα ηλεκτρονική πλατφόρμα στον καθ΄ημέραν βίο,  αυτή για τις κάρτες εισόδου στον δακτύλιο. Με τη γνωστή ανάποδη ή αργόσυρτη ροή των πραγμάτων, η απόφαση σχετικά με την ηλεκτρονική εφαρμογή ειδικού σήματος για την κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 22 Οκτωβρίου (Τεύχος B’ 4917/22.10.2021) και η σχετική διαδικτυακή ενημέρωση στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης , στο gov.gr, ενεργοποιήθηκε τέσσερις ημέρες μετά (https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/metakineseis/sema-kuklophorias-entos-daktuliou-athenas), μόλις το απόγευμα της Τρίτης (26.10.2021)!

Στις ελληνικές καλένδες η  ενίσχυση των Μαζικών Μέσων Μεταφοράς που αφορά τους πάντες και περισσότερο τα πιο λαϊκά στρώματα, που παράλληλα βοηθά στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου της πόλης με ΙΧ (και παρεπόμενα σε έναν βαθμό και των ρύπων, ανάλογα την τεχνολογία τους) και βέβαια μειώνει τη διασπορά του covid19. Άλλο να είναι ηλεκτρικά τα ΜΜΜ κι άλλο  να κάνει η κυβέρνηση πολιτική με τα …πάσο σε όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν ηλεκτρικά/υβριδικά… Οι μη έχοντες δυο οχήματα  θα κυκλοφορούν μονά ζυγά στον συνωστισμό της καθημερινότητας, παστωμένοι στα ΜΜΜ, στην ελληνική πρωτεύουσα με την  αυξημένη κίνηση στους δρόμους της Αθήνας, την  έλλειψη μέσων μαζικής μεταφοράς  επιβατών και τον ανεπαρκή προγραμματισμό δρομολογίων τους.
Μπορεί να εκδώσει κάποιος το ειδικό σήμα για να κυκλοφορεί ελεύθερα στον δακτύλιο εφόσον το όχημά του είναι είτε ηλεκτρικό είτε εκ κατασκευής όχημα φυσικού αερίου ή υγραερίου είτε υβριδικό είτε κατηγορίας Euro 6 και ταυτόχρονα να εκπέμπει κάτω από 120 gr CO2 (οι εκπομπές δε σχετίζονται με το επίπεδο ρύπων Euro 6).
Με βάση την υπουργική απόφαση  σχετικά με την ηλεκτρονική εφαρμογή (ΦΕΚ, τεύχος B’ 4917/22.10.2021), για την έκδοση του ειδικού σήματος κατ’ εξαίρεσιν κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας , χρειάζεται  ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος, ο  ΑΦΜ του ιδιοκτήτη/εταιρίας που ανήκει το όχημα.  Ο έλεγχος πληρότητας των προϋποθέσεων για την απόκτηση του ειδικού σήματος διενεργείται από την εφαρμογή μέσω της άντλησης των στοιχείων  της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, όπως αυτά έχουν καταχωρισθεί στο Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων που τηρεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από τις αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των οικείων Περιφερειών της χώρας, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.  Ο χρήστης ακολουθεί τα βήματα, σύμφωνα με τις οδηγίες που του δίνονται από την εφαρμογή και εκτυπώνει το ειδικό σήμα.
Το ειδικό σήμα φέρει:
– Μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης, με σκοπό την επαλήθευση του περιεχομένου του εγγράφου από τον λήπτη. Η επαλήθευση γίνεται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.
– Προηγμένη ή εγκεκριμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.  Η ημερομηνία που αναγράφεται στην ηλεκτρονική σφραγίδα αποτελεί την ημερομηνία έκδοσης του ειδικού σήματος. Το ειδικό σήμα εκδίδεται είτε σε έγχαρτη είτε σε ηλεκτρονική μορφή. Ειδικότερα, μπορεί να εκδοθεί σε ηλεκτρονική μορφή ως ηλεκτρονικό έγγραφο μέσω της εφαρμογής, η οποία μπορεί να εγκαθίσταται και σε κινητό τηλέφωνο και να επιδεικνύεται στα αρμόδια για την αστυνόμευση του μέτρου της κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας ελεγκτικά όργανα.
Το ειδικό σήμα εκδίδεται άπαξ.
Στην περίπτωση που, για κάποιον λόγο,  δεν εκδίδεται το σήμα  με την ψηφιακή …κοσμογονία, η κυβέρνηση παραπέμπει στην ηλεκτρονική διεύθυνση daktylios@yme.gov.gr.

Ετικέτες