Ο Πάκο Ιγνάσιο Τάιμπο ΙΙ στο Docville την Κυριακή με το Documento

Με φόντο την Ακρόπολη ο κορυφαίος Ισπανομεξικανός συγγραφέας Πάκο Ιγνάσιο Τάιμπο ΙΙ μίλησε στην Έμυ Ντούρου κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Αθήνα στο πλαίσιο του 17ου Φεστιβάλ ΛΕΑ. Αναφέρθηκε στο λατινοαμερικανικό νουάρ, τις μνήμες του από το μεξικανικό φοιτητικό κίνημα του 1968 που αιματοκυλίστηκε, τη συνεργασία του με τον υποδιοικητή Μάρκος των Ζαπατίστας και για την πολιτική του προέδρου των ΗΠΑ. «Ο Ντόναλντ Τραμπ είναι ένας νεοναζί κλόουν» είπε μεταξύ άλλων.

Στον πλανήτη Takis. Ξεκινάει την Κυριακή το μεγάλο επετειακό αφιέρωμα για τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του ανανεωτή της γλυπτικής με τίτλο «Τakis 100» σε Αθήνα και Άνδρο. Η Κατερίνα Αγγελιδάκη διατρέχει την πορεία του καλλιτέχνη.

«Για μένα δεν ήταν μόνο ο ζωντανός θρύλος. Ήταν ο δικός μου άνθρωπος». Ο λαουτίστας Βασίλης Κώστας αποχαιρετά τον δεξιοτέχνη του κλαρίνου και δάσκαλό του Πετρολούκα Χαλκιά.

Μισός αιώνας Stranglers. Πενήντα χρόνια από τη δημιουργία του το κορυφαίο πανκ σχήμα έρχεται με αγαπημένα τραγούδια και νέα σύσταση. Γράφει ο Αντώνης Μποσκοϊτης.

Ο Αλ Πατσίνο ξεδιπλώνει το φιλμ της ζωής του στην επίσημη αυτοβιογραφία του με τίτλο «Sonny boy» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά. Γράφει ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης.

Οι Γάλλοι Air εμφανίζονται στις 29 Ιουνίου στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο της περιοδείας τους για τα 25 χρόνια του εμβληματικού τους δίσκου «Moon safari». Γράφει ο Αντώνης Μποσκοΐτης.

Έξι μέρες στην καρδιά του βιβλίου. Την Τρίτη ξεκινάει το 4ο Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων που φέτος είναι πιο διευρυμένο και φιλόδοξο από κάθε άλλη χρονιά. Γράφει η Έμυ Ντούρου.

Η Μαριάνα Κατσιμίχα φέρει βαρύ όνομα, αλλά ακολουθεί τη δική της πορεία. «Ζω το τραγούδι εσωτερικά, δεν μπορώ να δίνω ‘’σόου’’ στον κόσμο» λέει μεταξύ άλλων στον Αντώνη Μποσκοΐτη.

Τον «Μητροφάγο» του Ρόκε Λαράκι σκηνοθέτησε για το Φεστιβάλ Αθηνών η Ιώ Βουλγαράκη, σε ένα δυστοπικό επιστημονικό θρίλερ για το μέλλον της ανθρωπότητας. Για την παράσταση γράφει ο Ηρακλής Λογοθέτης.

«“Το Μουσείο της Ακρόπολης δεν είναι μουσείο, είναι το σπίτι προστασίας και ανάδειξης των μνημείων της Ακρόπολης” κατά την ευφυή διατύπωση του γενικού διευθυντή του Νίκου Σταμπολίδη. Το σπίτι αυτό δεν μπορεί όμως να έχει ενιαίο εισιτήριο με την Ακρόπολη, καθώς η διαφορετική νομική μορφή των φορέων που διαχειρίζονται αντίστοιχα τον Βράχο και «το σπίτι» των μνημείων του δεν το επιτρέπει, όπως ο ίδιος παραδέχτηκε, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που δόθηκε την Πέμπτη, για τη συμπλήρωση 16 χρόνων λειτουργίας του μουσείου». Γράφει ο Στάθης Γκότσης.

Οι άγιοι του Νίκολα Σάριτς. Με αφορμή την έκθεση «Άνωθεν βλέμμα» η Ειρήνη Δρίβα αναζήτησε την ιστορικό τέχνης Κατερίνα Κοσκινά για το έργο του Γερμανοσέρβου εικαστικού.

Η Κατερίνα Αγγελιδάκη γράφει για το βιβλίο «Ο μελοποιημένος Μανόλης Αναγνωστάκης. Όμως εγώ δεν παραδέχτηκα την ήττα» σε επιμέλεια Σπύρου Αραβανή, Ηρακλή Οικονόμου και Θανάση Συλιβού, με αφορμή την επέτειο των είκοσι χρόνων από τον θάνατο του ποιητή του αήττητου ονείρου.

Μια κραυγή αγωνίας για το τέλος της ανθρωπότητας είναι το «28 χρόνια μετά» του Ντάνι Μπόιλ, όπως σημειώνει στην κριτική του ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης.

Τρία νέα τραγούδια έκαναν τη διαδικτυακή τους πρεμιέρα πριν από λίγες μέρες. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης τα άκουσε και τα προτείνει.

Διαβάστε επίσης:

Δωρεάν Εκδηλώσεις στην Αθήνα από 23 έως 29 Ιουνίου

Ο Έρικ Μπαζίλιαν των Hooters στο Documento: «Θέλουμε κάθε τραγούδι μας να έχει λόγο ύπαρξης»

Επίτιμο μέλος της Ακαδημίας Αθηνών ο Τίτος Πατρίκιος

Ετικέτες