Οι διαφορές του Cupra e-Racer σε προετοιμασία και οδήγηση

Οι μηχανικοί Χαβιέ Σέρα και Ζόρντι Μαρτί και ο οδηγός αγώνων Ζόρντι Χενέ, μιλούν για τις διαφορές που έχουν εντοπίσει στον τρόπο προετοιμασίας και οδήγησης του Cupra e-Racer, σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα.

Μια υποδοχή, μια μπαταρία που ζυγίζει σχεδόν μισό τόνο και 200 κιλά ξηρού πάγου κάθε ημέρα στο γκαράζ μιας πίστας. Αυτά είναι μερικά από τα νέα στοιχεία που έχουν εμφανιστεί με την εξέλιξη των ηλεκτρικών αγωνιστικών αυτοκινήτων. Ο μηχανικός της Cupra, Χαβιέ Σέρα, ο μηχανικός Ζόρντι Μαρτί και ο οδηγός αγώνων Ζόρντι Χενέ, εξηγούν τα «κλειδιά» της μεταμόρφωσης κατά τη διάρκεια μιας ημέρας δοκιμών του e-Racer.

Cupra e-Racer: Μαθαίνοντας ξανά την... οδήγηση

Έχοντας 30 χρόνια εμπειρίας, ο οδηγός και πρεσβευτής της Cupra, Ζόρντι Χενέ, παραδέχεται πως το να βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός ηλεκτρικού αγωνιστικού αυτοκινήτου, είναι «σαν να ξεκινάς από το μηδέν». «Το οδηγικό στιλ είναι εντελώς διαφορετικό και τώρα οφείλεις να λάβεις υπόψη κάποιες άλλες παραμέτρους προκειμένου να ελέγξεις την ταχύτητα και πότε να φρενάρεις στη σωστή στιγμή σε μια στροφή», προσθέτει. Για παράδειγμα, το αυξημένο βάρος του οχήματος και ο διαφορετικός του ήχος, αλλάζουν πολλά για τον χειριστή την ώρα που οδηγεί. Από τη στιγμή που τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 3,2δλ, ο Χενέ διαβεβαιώνει πως «η αίσθηση της επιτάχυνσης του e-Racer είναι πιο "κτηνώδης" και η αδρεναλίνη ακόμα μεγαλύτερη».

Cupra e-Racer: Διακόσια κιλά ξηρού πάγου κάθε ημέρα

Κατά τη διάρκεια ενός εκ των γύρων, μια λυχνία προειδοποιεί τον οδηγό πως πρέπει να επιστρέψει στα πιτ για να ψυχθεί η μπαταρία. Το να επιτευχθεί αυτό με ξηρό πάγο, είναι δουλειά του μηχανικού. Επιπροσθέτως, οι μηχανικοί έχουν κι άλλα πράγματα στο μυαλό τους. «Δεν αφορά μόνο το να είσαι γρήγορος. Τώρα έχουμε ακόμα ένα θέμα να σκεφτούμε. Τη διαχείριση ενέργειας. Πρέπει να μάθουμε να παρατηρούμε τη θερμοκρασία και την αυτονομία», εξηγεί ο επικεφαλής της ομάδας, Χαβιέ Σέρα. Υπό αυτό το πρίσμα, το να τοποθετηθεί η 450 κιλών μπαταρία «ήταν μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που είχαμε να αντιμετωπίσουμε», όταν εξελισσόταν το μοντέλο. Η ομάδα έπρεπε να διανείμει τον όγκο της μπαταρίας κάτω από το αυτοκίνητο, για να διατηρήσει την ισορροπία και τη λειτουργικότητά της.

Cupra e-Racer: Ένα νέο τελετουργικό

«Έχοντας δουλέψει παραπάνω από 20 χρόνια σε αυτό το επάγγελμα, ποτέ δεν είχα σκεφτεί πως θα φόρτιζα ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο», σημειώνει ο μηχανικός Ζόρντι Μαρτί, ενώ ετοιμάζει για έξοδο από τα πιτ το e-Racer. Ακόμα και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί είναι διαφορετικά. Τώρα, έχει στη διάθεσή του ειδικά σχεδιασμένα, ώστε να αντιστέκονται στην υψηλή τάση, όπως γάντια κατασκευασμένα από μονωτικό υλικό, που αντέχουν τα 1.000 volts.

Cupra e-Racer: Το μέλλον των αγώνων

«Η άφιξη ενός ηλεκτρικού οχήματος, σημάνει την αρχή μιας νέας εποχής«, συμπεραίνει ο Χαβιέ Σέρα. Το να είναι μέλος μιας ομάδας που εξελίσσει και δοκιμάζει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο τουρισμού στον κόσμο «είναι σαν να αποτελείς μέρος μιας ιστορικής στιγμής». «Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα επαγγελματική πρόκληση», καταλήγει από τη μεριά του ο Χενέ.

Οι δοκιμές διεξάγονται σε διάφορες πίστες και επιβεβαιώνεται η ανταγωνιστικότητα του Cupra e-Racer, το οποίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στο ETCR το 2020. Πρόκειται για μια κίνηση προς την οικολογία και τους αποδοτικότερους αγώνες, όπου η τεχνολογία και η συνδεσιμότητα παίζουν σημαντικό ρόλο.

Πηγή: Cupra

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.