Οι ταινίες της εβδομάδας: Ρεβεγιόν με «Παβαρότι» και γυναικείες «Βόμβες»

Η ζωή του διάσημου τενόρου Λουτσιάνο Παβαρότι δια χειρός Ρον Χάουαρντ και οι «Βόμβες» που διαθέτουν σούπερ καστ και αληθινό στόρι είναι τα δύο νέα φιλμ που ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό μενού αυτής της βδομάδα και λογικά θα φέρουν πολύ κόσμο στα ταμεία.

Παβαρότι (Pavarotti) (**)

Ντοκιμαντέρ συμπαραγωγής ΗΠΑ-Αγγλίας 2019 (116)

Σκηνοθεσία: Ρον Χάουαρντ Εμφανίζονται: Νικολέτα Μαντοβάνι, Λορέντσα Παβαρότι, Τζουλιάνα Παβαρότι, Κριστίνα Παβαρότι, Χάρβεϊ Γκόλντσμιθ, Πλάθιντο Ντομίνγκο, Χοσέ Καρέρας, Μπόνο

Το ντοκιμαντέρ «Παβαρότι» είναι μια ενδιαφέρουσα μεν αλλά και συμβατική παραγωγή που παρουσιάζει μέσα από άγνωστα ντοκουμέντα και πλούσιο αρχειακό υλικό – στο οποίο εμφανίζεται ουκ ολίγες φορές ο διάσημος τενόρος σε προσωπικές στιγμές- το φαινόμενο «Παβαρότι».

https://www.youtube.com/watch?v=Sf8ey5yoLV4

Ο εκκεντρικός σταρ, ο πληθωρικός μουσικός, ο ανθρωπιστής καλλιτέχνης, απέκτησε τη φήμη του ανθρώπου που έφερε πιο κοντά από κάθε άλλον το λυρικό θέατρο στις τάξεις των απλών ανθρώπων. Η άποψη του βραβευμένου με Όσκαρ Ρον Χάουαρντ (μετά το ντοκιμαντέρ «The Beatles: Eight Days a Week» ο αμερικανός σκηνοθέτης καταπιάνεται με ένα ακόμα μουσικό φαινόμενο) για τον τενόρο από την Μόντενα δεν φαίνεται να παρουσιάζει αμφιβολίες ή δεύτερες σκέψεις. Όλο το ντοκιμαντέρ είναι μια κατασκευή από στέρεα υλικά, προσαρμοσμένη πάνω στην γοητευτική περσόνα ενός ανθρώπου που έπαιζε άψογα το παιχνίδι της διασημότητας και δεν δίσταζε να πάει κόντρα σε όλα (η περιπέτεια του διαζυγίου του που δίχασε την Ιταλία, οι επεισοδιακές συναυλίες στο βομβαρδισμένο Σαράγεβο κ.α.) όταν ένιωθε ότι η ελευθερία ή η ακεραιότητα του απειλείται.


Και Μετά Χορέψαμε (And Then We Danced) (***)

Δραματική διεθνούς συμπαραγωγής 2019 (113)

Σκηνοθεσία: Λεβάν Ακίν Πρωταγωνιστούν: Λεβάν Γκελμπαγκιάνι, Μπάμπι Βαλισβίλι, Ανα Τζαβακισβίλι

Η συγκινητική ιστορία του νεαρού χορευτή Μεράμπ που ονειρεύεται να γίνει δεκτός στην Ακαδημία Χορού της Γεωργίας.

Το σκληρό πορτρέτο ενός χορευτή που δεν έχει στον ήλιο μοίρα και μόνο μέσω της τέχνης του μπορεί να πετύχει κάτι στη ζωή του δίνεται μέσω μιας ειλικρίνειας που τσακίζει. Κι ενώ ο ήρωας αναζητά την ατομική και σεξουαλική του ταυτότητα (κρίσιμη η ερωτική συνάντηση με τον ανταγωνιστή του) ο σκηνοθέτης περιγράφει τους μηχανισμούς μέσω των οποίων καταστέλλεται κάθε μορφή διαφοροποίησης ή αντίδρασης στα «ιερά και όσια» του έθνους. Το ισχυρό ατού του μεθοδικού δράματος «Και μετά χορέψαμε» αφορά όχι μόνο στο ρεαλιστικό σκιτσάρισμα του ήρωα αλλά στην μετατροπή του ταλέντου του σε πολιορκητικό κριό που επιδιώκει το γκρέμισμα των απάνθρωπων «τειχών» μια βαθιάς συντηρητικής κοινωνίας.

Βόμβα (Bombshell) (**)

Κοινωνική καναδο-αμερικανικής συμπαραγωγής 2019 (118)

Σκηνοθεσία: Τζέι Ρόουτς Πρωταγωνιστούν: Σαρλίζ Θερόν, Νικόλ Κίντμαν, Μάργκο Ρόμπι

Η πραγματική ιστορία τριών υπαλλήλων του τηλεοπτικού καναλιού Fox News που τόλμησαν να καταγγείλουν το αφεντικό και ιδρυτή του καναλιού Ρότζερ Έιλς για σεξουαλική παρενόχληση.

Επίκαιρο θέμα με δυνατό συμβολισμό για την εποχή μας και το κίνημα MeToo καθώς η υπόθεση που έφερε την αρχή του τέλους για τη δυναστεία και ασυλία του Έιλς συνέβη πρόσφατα. Παρότι όμως το στόρι αυτό σε συνδυασμό με το σπουδαίο καστ (Νικόλ Κίντμαν, Σαρλίζ Θερόν και Μάργκο Ρόμπι δίνουν μια σπάνια παράσταση με τις δύο τελευταίες να προτείνονται για τη Χρυσή Σφαίρα ερμηνείας) ανοίγουν την όρεξη για ένα τουλάχιστον χορταστικό θέαμα με ισχυρό μήνυμα, είναι προφανής η αδυναμία του σκηνοθέτη να εμβαθύνει ουσιαστικά στην ιστορία που πήρε διαστάσεις χιονοστιβάδας το 2015 προκαλώντας την πτώση του ισχυρού άντρα της Fox. Η έφεση του μάλιστα στη σκανδαλοθηρική διάσταση της υπόθεσης, δυσχεραίνει κι άλλο τα πράγματα καθώς αφαιρεί πόντους από την αξία της ταινίας.

Ιστορίες της επανάστασης (Historias de la Revolution) (-)

Ιστορική, κουβανικής παραγωγής 1960 (81)

Σκηνοθεσία: Τόμας Γκουτιέρεζ Αλέα Πρωταγωνιστούν: Ενρίκε Φονγκ, Φρανσίσκο Λάνγκο, Μπερτίνα Ατσεβέντο

ΟΙ διαφωνίες μεταξύ των μελών μιας οικογένειας που κρύβει έναν τραυματισμένο αντάρτη. Το ηθικό δίλημμα που αντιμετωπίζει μια ομάδα ανταρτών για το αν θα συνεχίσουν να πολεμούν εναντίον του εχθρού, εγκαταλείποντας έναν τραυματισμένο σύντροφο τους. Και τέλος, η ανασυγκρότηση της μάχης της Σάντα Κλάρα τον Δεκέμβριο του 1958, η οποία ήταν θεμελιώδης για την έκβαση της επανάστασης.

Η ταινία του διακεκριμένου Κουβανού σκηνοθέτη Τόμας Γκουτιέρεζ Αλέα (ο γενάρχης του σινεμά της χώρας του) παρουσιάζει τρία επεισόδια του κουβανικού επαναστατικού αγώνα ενάντια στον δικτάτορα Μπατίστα. Βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Μόσχας το 1961.

Μετα-Μορφωμένοι Πράκτορες

(Spies in Disguise) (-)

Animation αμερικανικής παραγωγής 2019 (101)

Σκηνοθεσία: Νικ Μπρούνο, Τρόι Κουέιν. Με τις φωνές των: Γουίλ Σμιθ, Τομ Χόλαντ, Ρέιτσελ Μπροσνάχαν, Μπεν Μέντελσον

Ο σούπερ κατάσκοπος Λανς Στέρλινγκ βασίζει μεγάλο μέρος της επιτυχίας των αποστολών του στα ευφάνταστα γκάτζετ και όπλα που σχεδιάζει ο επιστήμονα Γουόλτερ Μπέκετ. Αν και διαφορετικοί οι δύο άντρες θα αναγκαστούν να συνυπάρξουν σε μια εξωφρενική περιπέτεια.

Μια animation κωμωδία τοποθετημένη στον κόσμο της διεθνούς κατασκοπείας από ένα σκηνοθετικό δίδυμο που πραγματοποιεί το ντεμπούτο του. Βασισμένο στο μικρού μήκους animation «Pigeon: Impossible» το φιλμ αποτελεί μια παραγωγή της Blue Sky Studios που μας είχε δώσει πριν από λίγα χρόνια τον πετυχημένο «Φερδινάνδο».