Όσκαρ 2017: Tα φαβορί και τα αουτσάιντερ, στο Docville

89α βραβεία Όσκαρ: Οδηγός επιβίωσης για να εστιάσετε την προσοχή σας σε όσες κατηγορίες έχουν ουσιαστικό ενδιαφέρον (μαζί με περιθώρια έκπληξης) και ίσως μερικά διαφαινόμενα ρεκόρ, ώστε να μη χαθείτε στη διάρκεια της τελετής σε ανώδυνα στιγμιότυπα ή βαρετές ομιλίες για μπαμπάδες, μαμάδες και έρωτες που δεν ξέρεις πως θα τους βρει η επόμενη μέρα.

Νίκος Κούνδουρος: Ο τελευταίος της δρακογενιάς. Πρότυπο αγωνιζόμενου καλλιτέχνη και ανυπότακτου πνεύματος, ο δημιουργός του «Δράκου» είχε κατηγορηθεί από τις εφημερίδες της εποχής «Εστία» και «Αυγή» για το ανθελληνικό παραλήρημα του φιλμ, ζητώντας την παρέμβαση του εισαγγελέα. Μισό αιώνα μετά ο «Δράκος» θεωρείται μια από τις κορυφαίες δημιουργίες του ελληνικού κινηματογράφου.

Πατρινό καρναβάλι για πάντα: Ποιος μπορεί να σκεφτεί την Πάτρα χωρίς το καρναβάλι της, που κρατά από την εποχή της σταφίδας; Η ιστορία του Καρναβαλιού της Πάτρας μέχρι και τη δεκαετία του 1990.

«No direction home»: η συγκλονιστική ιστορία ενός μικρού Αφγανού πρόσφυγα που έφτασε με τα πόδια στην Τουρκία και από εκεί πέρασε με θαλασσοπνίχτη στη Μυτιλήνη. Μια έκδοση γροθιά στο στομάχι από το Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ.

Η Πατρίσια Απέργη, η χορογράφος των «Αεριτών», μιλάει στο Docville, λίγο ημέρες πριν την παράσταση «Cementary» (ευφάνταστος συνδυασμός των αγγλικών λέξεων τσιμέντο και νεκροταφείο) στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (1-3 Μαρτίου).

Η Αλίκη Δανέζη-Κνούτσεν σκηνοθετεί την υπαρξιακή τραγωδία του Αλμπέρ Καμύ «Καλιγούλας» και μαζί με την καίρια, καθαρή ανάγνωση ενός υπερβολικά δύσβατου έργου προσφέρει την ευκαιρία στον Γιάννη Στάνκογλου να φτιάξει την καλύτερη στιγμή της καριέρας του.