Πώς να διατηρήσουμε την ψυχική υγεία μας εν καιρώ αυτοεγκλεισμού

Μπορεί να #μένουμεσπίτι για να προστατευθούμε από τον εξαιρετικά μεταδιδόμενο κορονοϊό αναλαμβάνοντας την ατομική μας ευθύνη υπέρ της προστασίας του κοινωνικού συνόλου, ωστόσο η παρατεταμένη αυτοαπομόνωση ενδεχομένως να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ψυχική μας υγεία.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, αναγνωρίζοντας ότι «αυτή η περίοδος κρίσης προκαλεί άγχος στον πληθυσμό», εξέδωσε οδηγό διατήρησης της προσωπικής ευεξίας εν μέσω γενικευμένης καραντίνας σε πολλά σημεία του πλανήτη. 

Πέρα από τα βήματα που προτείνει ο ΠΟΥ, πολλοί ειδικοί ψυχικής υγείας δίνουν συμβουλές συνηγορώντας δημόσια υπέρ της ανάγκης να μην αφεθούμε στην ενδεχομένως μονότονη και μοναχική καθημερινότητά μας. 

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν; Να διατηρήσουμε τις κοινωνικές επαφές μας μέσω τηλεφώνου και ακόμη καλύτερα μέσω βιντεοκλήσεων. Να φτιάξουμε μια νέα ρουτίνα, να ξυπνάμε και να κοιμόμαστε λογικές ώρες για να μην έχουμε άστατο ύπνο. 

Να γυμναζόμαστε, γιατί η σωματική μας υγεία πάει χέρι με χέρι με την ψυχική. Να τρώμε υγιεινά. Να ενημερωνόμαστε με μέτρο, από αξιόπιστες πηγές, μια φορά την ημέρα, καθότι ο συνεχής βομβαρδισμός από τις εξελίξεις της πανδημίας θα μας «ρίξει» ψυχολογικά. 

Αν έχουμε κήπο ή μπαλκόνι να τα υπερεκμεταλλευτούμε, ειδάλλως ακόμη και το να «χαζεύουμε» κοιτώντας από το παράθυρο μας βοηθάει να ηρεμήσουμε. Να κάνουμε κάτι διασκεδαστικό ή χαλαρωτικό (πέραν του Netflix). Να περνάμε ποιοτικό χρόνο με τους δικούς μας. 

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.