Σε ισχύ εθνικός κανονισμός για τις σταθερές ταχύτητες ίντερνετ

Με «ρεαλιστικά» νούμερα πλέον η ενημέρωση για την πρόσβαση στο διαδίκτυο

Κάθε φορά που πραγματοποιείτε (ή ανανεώνετε) μια συνδρομή σταθερής πρόσβασης o πάροχος σας ενημερώνει για την ονομαστική ταχύτητα πρόσβασης (μέγιστες ταχύτητες υπό ιδανικές συνθήκες).

Αυτές οι ιδανικές συνθήκες για τη συντριπτική πλειονότητα των χρηστών δεν υπάρχουν, είτε λόγω των μεγάλων αποστάσεων των τηλεπικοινωνιακών κόμβων και των καφάο από τον χώρο του χρήστη είτε λόγω της άθλιας –σε πολλές περιπτώσεις– κατάστασης του δικτύου χαλκού…

Τους παραπάνω λόγους επικαλούνταν οι πάροχοι για να αποφεύγουν όλα αυτά τα χρόνια να ενημερώνουν τους χρήστες για τις πραγματικές ταχύτητες.

Από την περασμένη Τετάρτη τέθηκε σε εφαρμογή από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) ο Εθνικός Κανονισμός Ανοιχτού Διαδικτύου (ΕΚΑΔ) για τις ταχύτητες στα σταθερά δίκτυα. Πλέον οι πάροχοι υποχρεώνονται να ενημερώνουν για τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες που θα έχουν οι χρήστες σε μια σταθερή σύνδεση από τον χώρο τους με το δίκτυό τους και όχι μόνο για τις ονομαστικές και διαφημιζόμενες ταχύτητες.

Με βάση τον ΕΚΑΔ οι πάροχοι σταθερών δικτύων πρόσβασης υποχρεούνται να ενημερώνουν τους συνδρομητές για την ελάχιστη, μέγιστη και συνήθως διαθέσιμη ταχύτητα που αναμένεται στη σύνδεσή τους. Η ενημέρωση αφορά τόσο τους νέους συνδρομητές όσο και τους υφιστάμενους.

Στο πλαίσιο της προσυμβατικής ενημέρωσης ένας νέος συνδρομητής θα μπορεί να λαμβάνει πληροφόρηση για τις ταχύτητες που μπορεί να αναμένει στη σύνδεσή του πριν από την υπογραφή της σύμβασης. Παρόμοια, ένας υφιστάμενος συνδρομητής θα μπορεί να ενημερώνεται για τις ταχύτητες σύνδεσης είτε τηλεφωνικά είτε από την ιστοσελίδα του παρόχου.

Η ενημέρωση για τις ταχύτητες σύνδεσης αποτελεί μέρος των όρων της σύμβασης, ενώ ο συνδρομητής αποκτά δικαίωμα αποζημιώσεων ή επανορθώσεων σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα.

Σε περίπτωση αρνητικών αποκλίσεων μεγαλύτερων του 30% για ADSL δίκτυα και 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες (π.χ. VDSL, Fiber to The Home – FTTH) από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας για την οποία ενημερώθηκε, ο συνδρομητής αποκτά και το δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης εφόσον το πρόβλημα δεν διορθωθεί εντός 30 ημερών.

Ετικέτες