Θήβα και Αρκαλοχώρι προβληματίζουν τους σεισμολόγους

Η περιοχή της Θήβας και εκείνη του Αρκαλοχωρίου στην Κρήτη βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των σεισμολόγων λόγω της έντονης σεισμικής διέγερσης που καταγράφεται σε αυτές τους τελευταίους μήνες.

Αντίθετα στο Ιόνιο μετά την τελευταία ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 5,4 Ρίχτερ που σημειώθηκε στον θαλάσσιο χώρο ανάμεσα σε Κεφαλονιά και Ζάκυνθο, τα πράγματα εξελίσσονται μάλλον ομαλά.

Αυτά ανέφερε σήμερα, Δευτέρα στο Ionion Fm και στην εκπομπή «Αποκαλύψεις» ο καθηγητής σεισμολογίας Άκης Τσελέντης.

Όπως είπε μέχρι σήμερα πάνω από 230 μετασεισμοί που έχουν εκδηλωθεί γύρω από το επίκεντρο του τελευταίου σεισμού στο Ιόνιο δείχνουν ότι η μετασεισμική ακολουθία εξελίσσεται ομαλά και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

«Το πρόβλημα στα νησιά του Ιονίου είναι οι παραλιακές περιοχές όπου υπάρχουν γκρεμοί και οι οποίες προσελκύουν χιλιάδες επισκέπτες. Οι λουόμενοι έχουν κακή συνήθεια να πηγαίνουν δίπλα στα βράχια. Μετά από έναν ισχυρό σεισμό υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο της κατολίσθησης σε αυτές τις περιοχές . Όπως έγινε στην περιοχή Ναυάγιο της Ζακύνθου ευτυχώς χωρίς προβλήματα… Η Πολιτεία θα πρέπει να μεριμνήσει και να λάβει μέτρα προστασίας των πολιτών που προσεγγίζουν αυτές τις παραλίες» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Τσελέντης.

Ο καθηγητής σεισμολογίας αποκάλυψε ότι υπάρχουν δύο περιοχές στην χώρα που προβληματίζουν τους σεισμολόγους και οι οποίες παρουσιάζουν έντονη σεισμική διέγερση.

«Η μία είναι η περιοχή της Θήβας. Η συγκεκριμένη περιοχή μας προβληματίζει επί έναν περίπου χρόνο. Έχουμε εγκαταστήσει εκεί σεισμογράφους και παρακολουθούμε προσεκτικά την σεισμικότητα η οποία προέρχεται από δύο μικρά ρήγματα που περνούν κάτω από την πόλη . Επειδή αυτή η πόλη έχει κτιστεί πάνω σε μπάζα , ακόμα και ένας σεισμός μεγέθους 4,8-5 ρίχτερ ενδέχεται να προκαλέσει μεγάλες ζημιές» ανέφερε ο κ. Τσελέντης και πρόσθεσε:

«Μια ακόμη περιοχή που μας προβληματίζει είναι το Αρκαλοχώρι στην Κρήτη όπου κατασκευάζουν αεροδρόμιο πάνω σε ενεργό σεισμικό ρήγμα . Η μεθοδολογία που χρησιμοποιούν για την κατασκευή του αεροδρομίου είναι παράνομη διότι δεν ακολουθούνται οι Ευρωπαϊκοί Αντισεισμικοί Κανονισμοί. Ο γενικός σχεδιασμός της κατασκευής έλαβε υπόψη του τα σεισμικά ρήγματα που υπάρχουν στην θάλασσα και όχι εκείνα που έχουν εντοπιστεί στην ξηρά. Προσωπικά κρούω για πολλοστή φορά τον κώδωνα του κινδύνου για την συγκεκριμένη κατασκευή».

Ετικέτες