Το μυστήριο με τον κλεμμένο Πικάσο στο Docville που κυκλοφορεί με το Documento την Κυριακή

Καθώς οι φήμες για «επιστροφή» του κλεμμένου από την Εθνική Πινακοθήκη πίνακα «Γυναικείο κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο ότι στα εγκαίνια του ιδρύματος θα επιστρέψει στον φυσικό χώρο του πληθαίνουν, πολλαπλασιάζονται οι απορίες που δημιουργούνται και από δύο διατάξεις που συμπεριέλαβε το υπουργείο Πολιτισμού στο πρόσφατο ν/σ «Αναδιοργάνωση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων» σχετικά με την ανάκτηση πολιτιστικών αγαθών.

Ο Γιάννης Στάνκογλου μιλάει χωρίς περιστροφές για τη Λίνα Μενδώνη («Γιατί η υπουργός επιμένει τόσο να κρατήσει τη θέση της;»), τον Δημήτρη Λιγνάδη και την αβάσταχτη ελαφρότητα μιας κυβέρνησης που σφυρίζει αδιάφορα.

Μια συζήτηση με τον Έκτορα Λυγίζο η οποία ξεκίνησε από την πρόσφατη δημόσια τοποθέτησή του κόντρα στους 56 για να επεκταθεί στη ροπή της κοινωνίας προς την ομοφοβία.

Συνέντευξη με τη Ρίτα Αντωνοπούλου με αφορμή την κυκλοφορία του νέου LP της αλλά και όσα συμβαίνουν γύρω μας.

Με αφορμή το μυθιστόρημά του «Ο φόνος είναι χρήμα» και τη μετάφρασή του στον «Φάουστ» του Γκαίτε (κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Κείμενα) μιλήσαμε με τον Πέτρο Μάρκαρη για τη νέα συνθήκη που διαμορφώνεται και την Αριστερά, το έγκλημα, τον Φάουστ και τον εκδοτικό χώρο.

Ο Μάνος Στεφανίδης, αν. καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο ΕΚΠΑ, αναρωτιέται για τις παρεμβάσεις με τσιμέντο στην Ακρόπολη «τι λένε σχετικά το Μετσόβιο, οι σχολές καλών τεχνών, τα τμήματα Αρχαιολογίας των πανεπιστημίων; Δεν είναι η Ακρόπολη άξιο θέμα για έναν σοβαρό δημόσιο διάλογο;».

Η ράπερ Mi55t, o Mario Ntavellis από τους Fundracar και οι 1000Mods γράφουν για το φάντασμα του τρομονόμου στη μουσική το οποίο πλανάται πάνω από τη «δημοκρατική» Ευρώπη με τους Ισπανούς ράπερ Πάμπλο Χασέλ και Βαλτόνικ να είναι τα πρώτα θύματά του.

Ο αναπληρωτής καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας της Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο της Τουλούζης Νίκος Σμυρναίος μιλάει για τη λογοκρισία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο Δημήτρης Καλτσώνης, καθηγητής Θεωρίας Κράτους και Δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, γράφει για την ψευδαίσθηση της ψηφιακής δημοκρατίας που κατέρρευσε με πάταγο.

Προδημοσίευση από το βιβλίο «21 ρωγμές στην επίσημη ιστορία για το 1821» (Εκδόσεις Τόπος) του Σπύρου Αλεξίου που θα κυκλοφορήσει τη Δευτέρα.

Στη στήλη New Entries η ερμηνεύτρια Νίκη Κοπίτα μιλάει για το πρώτο της σινγκλ, τις επιρροές της και την πολιτική κατάσταση. 

Ετικέτες