Τζέιμς Ντιν – Η κατάρα του Little Bastard

Πηγαίο ταλέντο; Οδηγός αγώνων, ή ένας ακόμη φιγουρατζής του Hollywood, _x000D_
που υπερεκτίμησε τις ικανότητές του; Τι ήταν τελικά ο Τζέιμς Ντιν δε θα_x000D_
μάθουμε ποτέ.

Ένα ανερχόμενο αστέρι του Hollywood, ένα δυστύχημα και ένας μύθος (;;;) που θέλει το αυτοκίνητο του ηθοποιού να είναι καταραμένο…

Πέρασαν 63 χρόνια, από το απόγευμα του Σεπτέμβρη 1955, μια ασημένια Porsche 550 Spyder έτρεχε με 90 χλμ στη λεωφόρο U.S. Route 466, κατευθυνόμενη προς την πόλη Salinas της California.

Οδηγός της ο 24χρονος ηθοποιός Τζέιμς Ντιν ο οποίος ήθελε να λάβει μέρος στους αγώνες που θα γίνονταν εκεί. Είχε τελειώσει τα γυρίσματα της ταινίας Giant (Ο Γίγας), δίπλα στην Ελίζαμπεθ Τέιλορ και τον Ροκ Χάντσον. Ο Ντιν είχε πάρει μια κλήση γύρω στις τρείς και μισή το μεσημέρι επειδή έτρεχε με 105 χλμ ενώ το όριο ήταν τα 90. Συνοδηγός του ο μηχανικός και φίλος του, Ρολφ Γούθερις. Όμως δεν έφτασε ποτέ στην Salinas, αλλά στην αιωνιότητα όταν ένας φοιτητής μπήκε στο αντίθετο ρεύμα για να μπει σε κάποιο παράδρομο δεν είδε ποτέ την ανοιχτή 550 και συγκρούστηκε μετωπικά με αυτήν.

Ο Τζέιμς Μπάιρον Ντιν, θεωρείται ένα πολιτιστικό είδωλο της εφηβικής επανάστασης και της κοινωνικής αποξένωσης, όπως εκφράζεται και στον τίτλο της πιο διάσημης ταινίας του, ταινία «Επαναστάτης Χωρίς Αιτία», στην οποία πρωταγωνίστησε, ως ο προβληματισμένος έφηβος Τζιμ Σταρκ, σε σκηνοθεσία Νίκολας Ρέι, συγκλόνισε τη νεολαία της συντηρητικής Αμερικής. Καθιέρωσε το μπλουτζίν, τη στυλιζαρισμένη, δήθεν ανέμελη μπούκλα στο μέτωπο και το μόνιμο συνοφρύωμα στα φρύδια σαν πάγιο σήμα κατατεθέν μιας καταπιεσμένης γενιάς που προσπαθούσε να αντιδράσει.

Ο πρόωρος τραγικός θάνατός του στην ακμή της επιτυχίας του, εδραίωσε την θρυλική του υπόσταση. Ήταν ο πρώτος ηθοποιός που έλαβε μεταθανάτια υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερου Ηθοποιού, και παραμένει ο μοναδικός ηθοποιός που έχει δύο μεταθανάτιες υποψηφιότητες στην υποκριτική. Το 1999, το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου τον κατέταξε ως τον 17ο καλύτερο αστέρα κινηματογράφου της Χρυσής Εποχής του Hollywood στην λίστα AFI 100 Χρόνια… 100 Αστέρια.

Η αρχή της ιστορίας μας ( ή του τέλους του αν θέλετε) γίνεται όταν ο ηθοποιός αποφάσισε να ασχοληθεί με τους αγώνες αυτοκινήτου. Μετά τις πρώτες επιτυχημένες του εμφανίσεις στις πίστες αποφασίζει να αγοράσει το καλύτερο όχημα της εποχής για τους αγώνες ταχύτητας (σύμφωνα με το μηχανικό και στενό του φίλο Ρολφ Γούθερις) μια Lotus. Η καθυστέρηση στην παράδοση της Lotus Mk X οδηγεί τον Τζέιμς Ντιν στην αγορά της Porsche 550 Spyder με τον Γούθερις, που ήταν εργοστασιακός μηχανικός της Porsche, να μεσολαβεί και να επισπεύδει την αγορά .

Μόλις παρέλαβε το αυτοκίνητο ο ηθοποιός το πήγε στον George Barris όπου ο βαφέας / pin striper Dean Jeffries του πρόσθεσε τον αριθμό «130» και το παρατσούκλι «little bastard» με το οποίο φώναζε τον ηθοποιό ο φίλος του Μπιλ Χίκμαν (stuntman στις ταινίες του Ντιν).

«Θα είσαι νεκρός μέχρι την επόμενη εβδομάδα». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια του Άλεκ Γκίνες μόλις αντίκρισε το αυτοκίνητο. «Μου δείχνει κακό και μου αποπνέει φόβο» είπε ο Γκίνες στον Ντιν προβλέποντας, έστω και άθελά του, την τραγική κατάληξη του .

Επτά ημέρες αργότερα την καριέρα του Τζέιμς Ντιν, ενός από τα μεγαλύτερα σύμβολα του κινηματογράφου, σταμάτησε ένα δυστύχημα.

H μετωπική σύγκρουση της Porsche 550 Spyder με το Ford Tudor, που οδηγούσε ο 23χρονος Ντόναλντ Τέρναπσιντ στοίχισε τη ζωή του Τζέιμς Ντιν και προκάλεσε τον σοβαρό τραυματισμό του συνοδηγού και μηχανικού του, Ρολφ Γούθερις.

Μία σειρά συμπτώσεων, ωστόσο, που ακολούθησαν το δυστύχημα ήταν αυτές που έκαναν πολλούς να χαρακτηρίσουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ως «καταραμένο».

Μετά το ατύχημα ο customizer του Hollywood ο Ελληνικής καταγωγής Τζόρτζ Μπάρις, αγόρασε το κατεστραμμένο όχημα για 2,500 δολάρια. Όταν έφτασε στο γκαράζ του, η Porsche έπεσε από το φορτηγό χτυπώντας ένα μηχανικό, σπάζοντας του και τα δύο πόδια. Ο Μπάρις ήταν προληπτικός και άρχισε να υποψιάζεται πως κάτι συμβαίνει με το αυτοκίνητο. Ένα μήνα μετά οι υποψίες του έγιναν βεβαιότητα όταν δύο ψυχίατροι, ο Τρόι ΜακΧένρι και ο Γουίλιαμ Έσχριντ, αγόρασαν ανταλλακτικά από το αυτοκίνητο του Ντιν, και χτύπησαν σε αγώνα.

Οι δύο αποφάσισαν να αγωνιστούν με τα αυτοκίνητά τους (Porsche 550 Spyder, φυσικά) στην πίστα της Pomona στις 24 Οκτωβρίου του 1956. Εκεί ο ΜακΧένρι (που είχε τον κινητήρα) σκοτώθηκε όταν έχασε τον έλεγχο και έπεσε σε δέντρο. Το δεύτερο αυτοκίνητο (του Έσχριντ, που είχε πάρει το τιμόνι) ανατράπηκε και εκείνος τραυματίσθηκε σοβαρά. Αρκετά χρόνια μετά όταν ο Έσχριντ, συνήλθε είπε πως η ανατροπή έγινε όταν προσπαθώντας να στρίψει έχασε τον έλεγχο αφού το τιμόνι δεν κινήθηκε.

Μετά και από αυτά τα περιστατικά ο Μπάρις προσπάθησε να ξεφορτωθεί το αυτοκίνητο και το δάνεισε στην αστυνομία της Καλιφόρνια (California Highway Patrol). Μία ημέρα μετά το γκαράζ της υπηρεσίας κάηκε ολοσχερώς και το μόνο αυτοκίνητο που βγήκε από το κατεστραμμένο κτήριο με μικρές ζημιές ήταν το… «Little Bastard».

Όταν τελικά το όχημα χρησιμοποιήθηκε σαν έκθεμα στο Sacramento, έπεσε από το βάθρο και χτύπησε ένα αστυνομικό σπάζοντας του το γοφό.

Επόμενο θύμα ο Τζορτζ Μπάρκουιστ, που μετέφερε σε μία έκθεση τo καταραμένο όχημα και έχασε τη ζωή του όταν η 550 έπεσε από το φορτηγό του και το παρέσυρε σε ένα γκρεμό .

Η ιστορία τελειώνει το 1960 όταν το φορτηγό που μεταφέρει το «Little Bastard» στο γκαράζ του Τζόρτζ Μπάρις εξαφανίζεται μυστηριωδώς και από τότε χάθηκαν (για πάντα;) τα ίχνη του.

Πολλοί λένε πως ο Μπάρις έκρυψε το αυτοκίνητο για να το εμφανίσει σε κάποια επέτειο του θανάτου του Τζέιμς Ντιν και να το πουλήσει κερδίζοντας πολλά χρήματα. Εκείνος είχε δηλώσει πριν το θάνατό του (το 2015) πως κάποιοι του έκλεψαν το φορτηγό μαζί με το αυτοκίνητο του ηθοποιού και ελπίζει να μην έχουν πάθει κάτι.

Δείτε ένα video αναπαράστασης του δυστυχήματος εδώ:

Ετικέτες