Αποκάλυψη Κουμουτσάκου: «Έπεσαν» οι γραμμές Αθήνας – Άγκυρας

Σε μία αποκάλυψη που θα συζητηθεί προχώρησε από το βήμα της Βουλής ο αν. υπουργός Μετανάστευσης & Ασύλου, γνωστοποιώντας ότι οι διπλωματικές «γραμμές» Ελλάδας – Τουρκίας έχουν ουσιαστικά «νεκρώσει» μετά την κρίση στον Έβρο.

«Η ένταση που έχει δημιουργήσει η Τουρκία έχει αφυδατώσει το πεδίο του διαλόγου» επισήμανε ο Γιώργος Κουμουτσάκος κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Μετανάστευσης & Ασύλου. Και συμπλήρωσε λέγοντας: «Ζούμε σε ένα αποξηραμένο τοπίο και σε ένα τέτοιο τοπίο δεν ανθίζει ο διάλογος. Κι αν η Τουρκία τώρα ξέρει ότι απέναντί της έχει ένα γείτονα που σέβεται την αξιοπρέπειά του και την ασφάλειά του, θα πρέπει εκείνη αν ενδιαφέρεται για το διάλογο να πάρει πρωτοβουλία. Και να συζητήσουμε γιατί οι προκλήσεις είναι κοινές».

Πρόκειται για μία πτυχή των τεταμένων ελληνοτουρκικών σχέσεων που δεν ήταν γνωστή ή τουλάχιστον κανένας κυβερνητικός αξιωματούχος δεν είχε μιλήσει τόσο κρυστάλλινα για τη συγκεκριμένη διάσταση. Γιατί είναι εντελώς διαφορετικό να έχουν ελαττωθεί οι συνομιλίες των δύο πλευρών μετά τα γεγονότα στον Έβρο, από το να έχουν διακοπεί εντελώς. Εντύπωση προκαλεί δε ότι ο αν. υπουργός πέταξε το γάντι στους γείτονες προκειμένου να επανεκκινήσει ο διπλωματικός διάλογος.

Οι ελληνικοί στόχοι για την αναθεώρηση της συμφωνίας Ευρώπης – Τουρκίας

Ως προς τις επιδιώξεις της χώρας με φόντο την αναθεώρηση της Κοινής Δήλωσης Ευρώπης – Τουρκίας, ο αν. υπουργός σημείωσε ότι πρώτος στόχος είναι η άρση του γεωγραφικού περιορισμού «που δέχτηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ» προκειμένου να μην εγκλωβίζονται πρόσφυγες και μετανάστες στα νησιά. Κατά τον Γ. Κουμουτσάκο, η Ελλάδα θα διεκδικήσει η όποια χρηματοδότηση των γειτόνων να συντελείται με βάση τη δικλείδα «περισσότερα χρήματα για λιγότερες ροές», ενώ εξίσου σημαντική είναι η επιδίωξη μεικτών επιχειρήσεων Frontex Τουρκίας κατά μήκος των τουρκικών ακτών. «Αυτή θα ήταν μία κίνηση που θα έδειχνε ότι η Τουρκία μπορεί να συνεργαστεί με όρους εμπιστοσύνης με την Ευρώπη προκειμένου να αντιμετωπιστεί το μεγάλο ζήτημα των ροών» συμπέρανε.