Η ταινία «Τα σαγόνια του καρχαρία» (Jaws)του Στίβεν Σπίλμπεργκ προβλήθηκε για πρώτη φορά στις 20 Ιουνίου 1975 κι από εκείνη τη μέρα το κολύμπι έπαψε να ταυτίζεται με τη θερινή ραστώνη. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει για την ταινία που άλλαξε για πάντα την αίσθησή μας για το καλοκαίρι.
Εν κρυπτώ παρεμβάσεις στην Ακρόπολη. Νέες διαστρώσεις πλατωμάτων και διαδρομών, νέο πωλητήριο και διαμορφώσεις εισόδων, χωρίς να έχει ενημερωθεί η UNESCO. Ρεπορτάζ του Στάθη Γκότση.
«Ιστορίες Ανεμελιάς» είναι ο τίτλος της έκθεσης στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων που εξερευνά τα όρια και τις ανατροπές της εποχής της αθωότητας. Γράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη.
«Δεν έχουν ακόμη κοπάσει οι αντιδράσεις ύστερα από την ανακοίνωση-επιστολή χιλιάδων ανθρώπων του κινηματογράφου που ένωσαν τις φωνές τους καταγγέλλοντας τους λανθασμένους χειρισμούς του ΥΠΠΟ και του ΕΚKΟΜΕΔ». Γράφει ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης.
Ο Τομ Τζόουνς αναμετράται με τις μνήμες. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης υπενθυμίζει την πορεία και το μυστικό της καλλιτεχνικής μακροζωίας του Ουαλού θρύλου που έρχεται για πρώτη φορά στην Αθήνα στις 21 Ιουνίου.
Ο Κώστας Κρυστάλλης στην ψηφιακή εποχή. Μια σημαντική έκδοση που επιμελήθηκε ο ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και πεζογράφος Ευάγγελος Αυδίκος περιλαμβάνει τα Άπαντα του ποιητή και πεζογράφου. Γράφει η Έμυ Ντούρου.
«Θέλουμε τα τραγούδια μας να έχουν λόγο ύπαρξης» λέει ο Έρικ Μπαζίλιαν των Hooters στον Γιάννη Πούλλο με αφορμή τη συναυλία τους στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων στις 26 Ιουνίου.
«Ο Μάης του ’68 ήταν μια κίνηση δυσαρέσκειας» λέει ο Γάλλος συγγραφέας Ζαν-Κριστόφ Γκρανζέ στην Έμυ Ντούρου με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψή του στη χώρα μας για την παρουσίαση του νέου μυθιστορήματός του με τίτλο «Κόκκινο κάρμα».
«Μονοσήμαντη, κραυγαλέα και σκόπιμα παραποιημένη η επανερμηνεία του παρελθόντος που επιχείρησε η Αριάν Μνουσκίν στην παράσταση “Εδώ έχει δράκους” του Φεστιβάλ Αθηνών». Κριτική του Ηρακλή Λογοθέτη.
Ο Μανόλης Αναγνωστάκης ήταν θαυμαστής του Γιώργου Κούδα. Ο ποιητής είχε ξεχωρίσει τον άσο των γηπέδων, όταν πιτσιρικάς ακόμη έπαιζε ποδόσφαιρο στις αλάνες της Θεσσαλονίκης. Γράφει ο Αντώνης Μποσκοΐτης.
Το «Drunken alive, dreamy death – Live at we» είναι το δεύτερο άλμπουμ των Answer?. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης το άκουσε και καταγράφει τις εντυπώσεις του.
Ένα κοινωνικοπολιτικό θρίλερ γυρισμένο όπως ένα γουέστερν είναι ο «Μοϊκανός» του Κορσικανού Φρεντερίκ Φαρούτσι. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης είδε την ταινία.
Ο Μπράιαν Γουίλσον, που έφυγε από τη ζωή στις 11 Ιουνίου, ήταν ένας αυθεντικός «εγκέφαλος» της ποπ μουσικής. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης σκιαγραφεί το προφίλ του ιδρυτή των Beach Boys που πάντρεψε τον ήχο της Καλιφόρνια με την ψυχεδέλεια και το surf rock με την dreamy pop.
Ο Τομ Μορέλο, πρώην μέλος των Rage Against the Machine ανέβασε την περασμένη Δευτέρα στον λογαριασμό του στο X φωτογραφίες και βίντεο που τον δείχνουν να συμμετέχει στις διαδηλώσεις που γίνονται εδώ και μέρες στο Λος Αντζελες κατά της μεταναστευτικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ. Γράφει η Έμυ Ντούρου.
Η Κατερίνα Γιουλάκη έφυγε από τη ζωή στις 13 Ιουνίου σε ηλικία 87 ετών. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει για την καλλιτεχνική πορεία της.
«Μεταξύ των πολέμων που διεξάγονται στις μέρες μας σημαντικό ρόλο έχει εκείνος της εικόνας. Οι περισσότεροι παραλήπτες μιας είδησης βεβαιώνονται για την εγκυρότητά της όταν και οι ίδιοι μπορούν κατά κάποιο τρόπο να γίνουν μάρτυρες του συμβάντος που καταγράφεται» σημειώνει η Έμυ Ντούρου για τις εικόνες που είδαμε αυτές τις μέρες από την κατάληψη του Madleen από τον ισραηλινό στρατό και όσα ακολούθησαν τις επόμενες μέρες.
Διαβάστε επίσης
Κατερίνα Γιουλάκη: Πέθανε σε ηλικία 87 ετών η αγαπημένη ηθοποιός
Έλντα Πανοπούλου: Η «Χαρούλα» του Ρετιρέ σε μια συγκλονιστική εξομολόγηση