Ο Σκρέκας βαφτίζει την αισχροκέρδεια μειώσεις…

Ο Σκρέκας βαφτίζει την αισχροκέρδεια μειώσεις…

Ο υπ. Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι θα λάβει νέα μέτρα για τον πληθωρισμό, αλλά ταυτόχρονα διαπίστωσε ότι τα προηγούμενα… απέδωσαν

Μπορεί τα προεόρτια από τη Eurostat για τον πληθωρισμό του Μαρτίου στην Ελλάδα να αποτέλεσαν ηχηρό χαστούκι για την κυβέρνηση Μητσοτάκη και ειδικότερα για τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Σκρέκα, όμως η ανακοίνωση του πληθωρισμού για τον ίδιο μήνα από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ήταν η… γροθιά στο σαγόνι που προκάλεσε πανικό στις κυβερνητικές τάξεις. Είναι εξάλλου πολύ πρόσφατα τα παχιά λόγια τα μεγάλα των Κ. Σκρέκα και Κυριάκου Μητσοτάκη για το ότι δήθεν το πακέτο μέτρων που ανακοίνωσαν στις αρχές του έτους και ίσχυσε από αρχές Μαρτίου θα έφερνε πλήγμα στον πληθωρισμό της αισχροκέρδειας που οι ίδιοι τροφοδοτούν διά της απουσίας ελέγχων ώστε να εμφανίζουν φορομπηχτική ανάπτυξη του ΑΕΠ μέσω του ΦΠΑ.

Είναι από την άλλη και αυτές οι ρημάδες οι δημοσκοπήσεις που δείχνουν ότι σε ποσοστό άνω του 80% οι πολίτες έχουν βάλει τη στάμπα του αποτυχημένου στο τρίδυμο Μητσοτάκη – Χατζηδάκη – Σκρέκα αναφορικά με τον χειρισμό της αισχροκέρδειας. Καθίσταται προφανές από τα δημοσκοπικά συμπεράσματα ότι εντός ολίγου οι πολίτες θα καταλάβουν πως το τρίδυμο της καταστροφής για την αγοραστική τους δύναμη δεν αποτυγχάνει, αλλά τους κοροϊδεύει αρνούμενο να επέμβει ως οφείλει στην ενδιάμεση εφοδιαστική αλυσίδα (μεταξύ του παραγωγού και του καταναλωτή) από την οποία προκύπτει ο πληθωρισμός της απληστίας ειδικά για τα τρόφιμα. Ομως, όπως λέει ο θυμόσοφος λαός, πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι. Ετσι, και παρά το γεγονός ότι τόσο η Eurostat όσο κυρίως η ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν νέα τροφοδότηση της αισχροκέρδειας στις τιμές παρά τα μέτρα Σκρέκα, καλλιεργούν ψεύτικες ελπίδες για δήθεν μείωση του πληθωρισμού, εστιάζοντας επιλεκτικά σε κάποιες κατηγορίες τροφίμων που τον Φεβρουάριο μειώθηκε η τιμή τους για συγκυριακούς λόγους.

Αύξηση 27,7% στα τρόφιμα

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) της ΕΛΣΤΑΤ κινήθηκε στο σύνολό του ανοδικά κατά 3,2% τον Μάρτιο του 2024 σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2023. Για να καταλάβουμε το μέγεθος της κοροϊδίας αρκεί να πούμε ότι η ΕΛΣΤΑΤ καταγράφει αύξηση σε δέκα κατηγορίες προϊόντων και μείωση μόλις σε μία. Αυτές που ξεχωρίζουν είναι η ομάδα «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» με αύξηση κατά 5,3%, η ομάδα «ξενοδοχεία – καφέ – εστιατόρια» με αύξηση 6,4% και η ομάδα «ένδυση – υπόδηση» με αύξηση 5,8%.

Στα τρόφιμα, στην καταγραμμένη αύξηση 5,3% του φετινού Μαρτίου θα πρέπει να προστεθεί το 14,3% που καταγράφηκε τον Μάρτιο του 2023 σε σχέση με τον Μάρτιο του 2022 και η αύξηση 8,1% που καταγράφηκε τον Μάρτιο του 2022 σε σχέση με το 2021. Οπως εύκολα προκύπτει, οι ολετήρες της ελληνικής κοινωνίας που πανηγυρίζουν για τη φορομπηχτική αύξηση του ΑΕΠ έχουν φέρει αύξηση της τάξης του 27,7% στην κατηγορία των τροφίμων μέσα στη διετία. Ομως μετά τις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ ο Κ. Σκρέκας εμφάνισε το «ανάστημα» να αναμετρηθεί με τη σοβαρότητα επιδεικνύοντας άλλη μια φορά την αλαζονική συμπεριφορά «σας κοροϊδεύουμε και μας δώσατε 41%»: από τη μία εξήγγειλε ότι θα λάβει νέα μέτρα και από την άλλη ανακάλυψε πως «τα μέτρα σταδιακά αποδίδουν»!

Οι «πηγές» και το ΑΠΕ

Στη συνέχεια ανέλαβαν δράση τα ανώνυμα στελέχη και οι «πηγές» από το υπουργείο Ανάπτυξης που δεν ξεφτιλίζονται όταν προβάλλουν fake news ώστε να καλύψουν τον Κ. Σκρέκα μαζί με τον Κυρ. Μητσοτάκη για όσα επιφέρουν στους καταναλωτές που λυγίζουν μπροστά από τα ράφια των σουπερμάρκετ. Ως δούρειος ίππος της παραπληροφόρησης επιλέχθηκε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ). Ακόμη και τα συστημικά ΜΜΕ δεν θα μπορούσαν να αντέξουν τέτοια μπουρδολογία περί μειώσεων στις τιμές. Ωστόσο πρόθυμα αναμετέδωσαν όσα ανέφερε το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων της χώρας, που τελεί –όπως και η ΕΥΠ– υπό την άμεση επίβλεψη του Κυρ. Μητσοτάκη από την πρώτη μέρα της διακυβέρνησής του. Το ΑΠΕ λοιπόν βρήκε σταγόνες αισιοδοξίας στο γεγονός ότι καταγράφηκαν συγκυριακές μειώσεις σε επίπεδο μήνα (Φεβρουάριος – Μάρτιος) στα νωπά λαχανικά (-6,3%), τα νωπά ψάρια (-5,4%), στο χοιρινό κρέας (-2,1%) και στα τυριά (-1,4%).

Κατέγραψαν βέβαια ότι στη σύγκριση Μαρτίου – Φεβρουάριο 2024 για την ομάδα «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» υπάρχει μείωση της τάξης του 1,1%, η οποία οφείλεται κυρίως στο γεγονός πως παραδοσιακά λόγω της εποχικής απασχόλησης (όσοι δουλεύουν στον τουρισμό είναι άνεργοι) και του γεγονότος ότι λόγω της Σαρακοστής και του Πάσχα πολλοί περιορίζουν κατά πολύ την κατανάλωση και ως εκ τούτου ισχύει ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης – αφού δεν ζητούνται τα προϊόντα, πέφτουν οι τιμές. Ως εκ τούτου, αξία έχει η σύγκριση του εκάστοτε μήνα με αυτόν του προηγούμενου έτους (αλλά και των αμέσως προηγούμενων).

Ο χάρτης των αυξήσεων του Μαρτίου

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 3,2% τον Μάρτιο του 2024 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του Μαρτίου 2023 προήλθε λόγω αυξήσεων:

  • 5,3% σε διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά
  • 1,8% σε αλκοολούχα ποτά και καπνό
  • 5,8% σε ένδυση και υπόδηση
  • 0,6% στη στέγαση
  • 4,4% στην υγεία
  • 2% στις μεταφορές
  • 3,3% σε αναψυχή – πολιτιστικές δραστηριότητες
  • 3,5% στην εκπαίδευση
  • 6,4% σε ξενοδοχεία – καφέ – εστιατόρια
  • 1,3% σε άλλα αγαθά και υπηρεσίες
  • Και 1,8% μείωση στις επικοινωνίες.

Διαβάστε επίσης: Εγιναν σκόνη από τον πληθωρισμό τα μέτρα του Σκρέκα

Σκρέκας: Ενώ η ακρίβεια επελαύνει, ο υπουργός προαναγγέλλει… νέες αυξήσεις στα τρόφιμα

ΟΟΣΑ: Στην 4η χειρότερη θέση στον πληθωρισμό τροφίμων η Ελλάδα

Είχαµε την ακρίβεια, µας δουλεύει και ο Σκρέκας

 

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter