Θεατρικά ραντεβού στη Στέγη

Ο Τζον Μάλκοβιτς έρχεται στη Στέγη με το έργο «Στη μοναξιά των κάμπων με βαμβάκι» (© Swiss Gart GMBH)

Από το θέατρο στο μεταθέατρο, οι φετινές προτάσεις της Στέγης επαναδιατυπώνουν τον ορισμό του άκρως ενδιαφέροντος.

Και οι φετινές θεατρικές προτάσεις της Στέγης του Ιδρύµατος Ωνάση είναι θέµα συζήτησης στα πηγαδάκια των θεατρόφιλων. Ελαστικοποιώντας τα όρια των συµβάσεων του θεάτρου, οι υπεύθυνοι της Στέγης κατέθεσαν έναν προγραµµατισµό τον οποίο συνθέτουν καλλιτέχνες όπως ο Τζον Μάλκοβιτς, η Σούζαν Κένεντι, η Ινγκεµπόργκα Νταπκουνάιτε, ο Λούκας Ταρκόφσκι, ο Βασίλης Μπισµπίκης και άλλοι πολλοί.

(© Ανδρέας Σιμόπουλος)

Σπιρτόκουτο – The musical

Η θρυλική ταινία του Γιάννη Οικονοµίδη µεταµορφώθηκε σε πολεµικό ορατόριο σε δύο πράξεις. Ενα µικροαστικό διαµέρισµα που δονείται από την έξαρση της λεκτικής βίας και της καταπίεσης και συγχρονίζεται στις νευρώσεις των ενοίκων του. H ωµή γλώσσα και τα φλέγοντα ερωτήµατα αναδιατυπώνονται και επαναδιατυπώνονται µε µουσικούς όρους. Ο Γιάννης Νιάρρος σκηνοθετεί, έγραψε τη µουσική (µε τον Αλέξανδρο Λιβιτσάνο) και τους στίχους, ενώ ο Γιάννης Οικονοµίδης έγραψε το λιµπρέτο (µε τον ∆ώρη Αυγερινόπουλο). Ο Γιάννης Αναστασάκης στον ρόλο του ∆ηµήτρη («Ο αθάνατος πατέρας – προστάτης – άντρακλας της ελληνικής οικογένειας που δεν σταµατάει ακόµη και 20 χρόνια µετά να “γαβγίζει” είτε µε την ψυχολογική – σωµατική βία είτε µε τα σεξιστικά ελαφρολαϊκά τραγούδια του» σύµφωνα µε τον Γ. Νιάρρο) και η Αγορίτσα Οικονόµου σ’ αυτόν της Μαρίας αποτελούν τους θεµέλιους λίθους της δυσλειτουργικής ελληνικής οικογένειας της διπλανής πόρτας.

Εως 30/12, Κεντρική Σκηνή

(© Markus Selg, Rodrik Biersteker)

I am {VR}

Το θέατρο την εποχή της ψηφιακής πραγµατικότητας. Αντλώντας έµπνευση από το µαντείο των ∆ελφών και το επίγραµµα «γνώθι σαυτόν» που καλωσόριζε τους επισκέπτες του, η Σούζαν Κένεντι και οι multimedia καλλιτέχνες συνεργάτες της, Μάρκους Σελγκ και Ρόντρικ Μπίρστεκερ, δηµιουργούν ένα περιβάλλον εικονικής πραγµατικότητας που ταξιδεύει τους επισκέπτες του για 35΄ σε µια παραισθησιογόνα συνθήκη, σε µια µεταθεατρική συνθήκη ψηφιακής αντίληψης, παιχνιδιού και διάδρασης, που µόνο µε το µότο «ονειρεύοµαι, άρα υπάρχω – πραγµατικά και εικονικά» µπορεί να περιγραφεί.

9-30/12 στο +5 της Στέγης

Larry Gus, Ευθύμης Φιλίππου (© Πάνος Κέφαλος)

George

Eνας σουρεαλιστικός µονόλογος για τις τελευταίες ηµέρες της ζωής ενός άντρα. Ο Ευθύµης Φιλίππου στο κείµενο και ο Larry Gus (aka Παναγιώτης Μελίδης) στη µουσική περιγράφουν τις τελευταίες ηµέρες της ζωής ενός άντρα περίπου 65 ετών µε το όνοµα George. Το έργο θα κάνει διπλή πρεµιέρα: ζωντανά στη Στέγη µε την Αγγελική Παπούλια ως αφηγήτρια επί σκηνής και την πολυµελή αντρική χορωδία της Κέρκυρας και ταυτόχρονα ως συλλεκτικός δίσκος βινυλίου από την αµερικανική εταιρεία FourFour Records σε παραγωγή Onassis Culture µε τον ηθοποιό Μπεν Γουίσοου ως αφηγητή.

27/1/2023, Κεντρική Σκηνή

Τζον Μάλκοβιτς, Ινγκεµπόργκα Νταπκουνάιτε (© Maris Morkans)

Στη µοναξιά των κάµπων µε βαµβάκι

Μια παγκόσµια πρεµιέρα στη Στέγη. Ο Τζον Μάλκοβιτς ανεβαίνει στη σκηνή της Στέγης µε τη Λιθουανή ηθοποιό Ινγκεµπόργκα Νταπκουνάιτε στο πλευρό του –οι σινεφίλ σίγουρα τη γνωρίζουν από τις εµφανίσεις της στην «Κάτια Ισµαΐλοβα» (1994), το «Mission: Impossible» (1996) και το «Επτά χρόνια στο Θιβέτ» (1997)–, υπό τη σκηνοθετική διεύθυνση του Τιµοφέι Κουλιάµπιν. Το έργο του Μπερνάρ-Μαρί Κολτές (1986), γραµµένο στο ύφος των φιλοσοφικών διαλόγων του 18ου αιώνα, έχει δύο πρόσωπα: τον ντίλερ και τον πελάτη. Οι hi-tech κάµερες παρακολουθούν διαρκώς τους ήρωες του έργου, αποκαλύπτοντας σταδιακά τι είναι εκείνο που κρύβεται πίσω από τις λέξεις και τις υπεκφυγές τους: µια παλιά υπόθεση παιδοφιλίας.

9-12/2/2023, Κεντρική Σκηνή

Εγκληµα και τιµωρία

Ο Ρασκόλνικοφ έρχεται στην Αθήνα του 2023. Ο Βασίλης Μπισµπίκης κάνει ελεύθερη µεταγραφή του εµβληµατικού µυθιστορήµατος του Φιόντορ Ντοστογέφσκι µεταφέροντάς το στο σήµερα. Η οµάδα Cartel επιχειρεί να διερευνήσει ηθικά, κοινωνιολογικά και φιλοσοφικά ερωτήµατα µέσα από τη διασκευή του µυθιστορήµατος του 1866, φέρνοντας την ιστορία στους δρόµους και στις γειτονιές της Αθήνας. Μια «νέα» ιστορία ενός «νέου» Ρασκόλνικοφ, ερµηνευµένου από τον Θοδωρή Σκυφτούλη, έρχεται να παρασταθεί µε τρόπο ακραία ρεαλιστικό υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Βασίλη Μπισµπίκη, µε τον ίδιο στον ρόλο του ανακριτή Πορφύρη και τον γνωστό Λιθουανό σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις στον ρόλο του αλκοολικού Μαρµελάντοφ.

18/3-9/4/2023, Κεντρική Σκηνή

Το σπίτι

Ενα νέο, πρωτότυπο έργο, ελλειπτικό και εστιασµένο κυρίως στη δράση µες στη σιωπή είναι το κειµενικό υλικό της παραβολής που συνθέτουν η Γκέλυ Καλαµπάκα και ο ∆ηµήτρης Καραντζάς, αντλώντας έµπνευση από το διήγηµα «Το σπίτι» του Χούλιο Κορτάσαρ, το µονόπρακτο θεατρικό έργο «Η παρέλαση» της Λούλας Αναγνωστάκη και αρχιτεκτονικές έρευνες για την πρόσληψη του ανοίκειου.

10-28/5/2023, Μικρή Σκηνή

(© Arturs Pavlovs)

Rothko

Μνηµειώδες θέαµα-εµπειρία, µια τετράωρη παράσταση στα όρια θεάτρου, σινεµά και video art από τον κορυφαίο σύγχρονο Πολωνό σκηνοθέτη Λούκας Ταρκόφσκι, που συστήνεται στην Ελλάδα µε µια εικονοκλαστική παράσταση-βουτιά στο άδυτο της σύγχρονης τέχνης, µε το περίεργο παράδειγµα του εξπρεσιονιστή Μαρκ Ρόθκο στο επίκεντρο. Αυτό το σκηνικό, κάτι µεταξύ κινηµατογραφικού πλατό και video art πρότζεκτ, υπό τους ήχους δυνατών ατµοσφαιρικών beats, θα καταληφθεί από διάσηµους ζωγράφους και Κινέζους µάγειρες, γκαλερίστες, εµπόρους τέχνης και πλαστογράφους, µαικήνες της τέχνης και υπάλληλους της Wolt.

25-28/5/2023, Κεντρική Σκηνή

Ετικέτες