Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper
26 μήνες μετά…

ΕΣΡ: Βαριές «καμπάνες» στα κανάλια για την προπαγάνδα υπέρ του «ΝΑΙ» στο δημοψήφισμα

Δύο χρόνια και δύο μήνες μετά το δημοψήφισμα της 5ης Ιούλη του 2015, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης με εννιά συνολικά αποφάσεις του αποφάνθηκε καταφατικά για τους παραβάτες της δεοντολογίας και την υπέρμετρη προβολή του «ΝΑΙ» από το σύνολο των τηλεοπτικών σταθμών.

Η θεσμική επικύρωση των παραβιάσεων δεοντολογίας από το ΕΣΡ σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη και φορτισμένη πολιτικά περίοδο έρχεται πολύ καθυστερημένα για την κοινωνία. Αποδεικνύοντας πάλι πως τα θεσμικά όργανα είτε αδυνατούν να ανταποκριθούν στον ρόλο τους είτε το πράττουν εσκεμμένα. Για όλες τις υποθέσεις ελέγχου επιβλήθηκαν μόνο τρία πρόστιμα, ένα στον ΑΝΤ1, ύψους 15.000 ευρώ, και δύο στον ΣΚΑΪ, ύψους 15.000 και 20.000 ευρώ.

Όπως αναφέρει το typologies.gr, από τις εκατοντάδες καταγγελίες που είχε στα χέρια του το ΕΣΡ για το επίμαχο διάστημα της τηλεοπτικής κάλυψης του δημοψηφίσματος εξέτασε λίγες δεκάδες, για τις οποίες σχηματίστηκε ο φάκελος έρευνας. Αφορούσε τέσσερις καταγγελίες για το Mega, δύο για τον ΑΝΤ1, μία για την ΕΡΤ και δύο για τον ΣΚΑΪ. 

Η συζήτηση στην Ολομέλεια του ΕΣΡ έγινε τον Ιανουάριο του 2017 και οι αποφάσεις ελήφθησαν στις 28 Μαρτίου 2017. Η δημοσίευσή του καθυστέρησε σχεδόν 6,5 μήνες! Και οι εννιά αποφάσεις ελήφθησαν με αποφάσεις πλειοψηφίας καθώς υπήρξαν μέλη του ΕΣΡ που υποστήριξαν την πλήρη απαλλαγή όλων των καναλιών από την κατηγορία της «ανισομερούς προβολής των απόψεων».

Διαφορετική εκτίμηση υπήρξε και για το εύρος των παραβιάσεων. Στο Mega, όπου οι εξεταζόμενες καταγγελίες ήταν περισσότερες, επιβλήθηκε μία σύσταση για μη σεβασμό απόψεων στην προβολή της γνώμης του συνταξιούχου που υποστήριξε στον αέρα το «ΟΧΙ», ενώ απαλλάχθηκε ο σταθμός για όλες τις άλλες κατηγορίες της μη ισότιμης προβολής, όπως, π.χ., της φράσης Σαράφογλου (στην αντιπαράθεσή της με τον ηθοποιό Κλ. Γρηγοριάδη) «δεν φταίω εγώ αν όλες οι κοινωνικές ομάδες είναι υπέρ του ‘‘ΝΑΙ’’» και της εκπομπής προ του δημοψηφίσματος.

Η ΕΡΤ επίσης απαλλάχθηκε για την εκπομπή προ του δημοψηφίσματος.

Ο ΑΝΤ1 τιμωρήθηκε με πρόστιμο 15.000 ευρώ για μη τήρηση ισότιμου χρόνου, αφού χαρακτηριστικά δηλώνεται πως αφιέρωσε 1 λεπτό και 25 δεύτερα στο «ΟΧΙ» και 25 λεπτά και 8 δεύτερα στο «ΝΑΙ». Επίσης του επιβλήθηκε η ποινή σύστασης για μη αναγραφή σούπερ για «πλάνα αρχείου».

Το πρόστιμο των 15.000 ευρώ που επιβλήθηκε στον ΣΚΑΪ αφορά την ανισομερή προβολή των απόψεων για το δημοψήφισμα και άλλα 20.000 ευρώ για την κάλυψη της συγκέντρωσης του «ΝΑΙ» και του «ΟΧΙ». Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως για το μεν «ΝΑΙ» αφιερώθηκαν 102 λεπτά για το δε «ΟΧΙ» 1 λεπτό και 8 δεύτερα.

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.