In-Edit Festival: Νότες και μπάντες σε πρώτο πλάνο

In-Edit Festival: Νότες και μπάντες σε πρώτο πλάνο

Για πέντε μέρες από τις 18 έως τις 22 Απριλίου οι κινηματογράφοι “Ολύμπιον” και “Παύλος Ζάννας” στη Θεσσαλονίκη θα πλημμυρίσουν ήχους και εικόνες από την παγκόσμια μουσική σκηνή.

Τα τελευταία πέντε χρόνια της συναρπαστικής ζωής του Ντέιβιντ Μπόουι. Οι Rolling Stones με το ιστορικό κλείσιμο της περιοδείας τους στην Αβάνα μπροστά σε κοινό 1,2 εκατ. θεατών. Οι άγνωστες πτυχές της ζωής της πρωτοπόρου τραγουδίστριας, μοντέλου και ηθοποιού Γκρέις Τζόουνς. Το παρασκήνιο της ζωής ενός από τους σπουδαιότερους κιθαρίστες όλων των εποχών, του Ερικ Κλάπτον. Το ταξίδι των Placebo σε δέκα πόλεις της Ρωσίας. Οι Βραζιλιάνοι χεβιμεταλάδες Sepultura που κατέκτησαν τον κόσμο. Οι πειραματικοί ήχοι της underground σκηνής της Μέσης Ανατολής. Η ζωή της σημαντικότερης εκπροσώπου της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής Λένας Πλάτωνος. Αλλά και ένα ντοκιμαντέρ για τους σπουδαιότερους συνθέτες της κινηματογραφικής μουσικής είναι μερικές από τις προβολές του φετινού φεστιβάλ In-Edit στην έκδοση που διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη.

Για πρώτη φορά διοργανώθηκε στη Βαρκελώνη πριν από 15 χρόνια με σκοπό να αναδείξει το μουσικό ντοκιμαντέρ, που κατά την άποψη των Καταλανών εμπνευστών του ήταν ένα παραμελημένο κινηματογραφικό είδος. Πλέον το όνομα του φεστιβάλ είναι συνώνυμο με τον όρο «μουσικό ντοκιμαντέρ». Στη Θεσσαλονίκη διοργανώνεται φέτος για πέμπτη χρονιά, λίγο προτού πραγματοποιηθεί στο Αμστερνταμ και σχεδόν παράλληλα με την έκδοσή του στη Χιλή. Από την πρώτη του διοργάνωση στη Βαρκελώνη το 2003 μέχρι σήμερα έχει ταξιδέψει σε δεκάδες πόλεις του κόσμου παρουσιάζοντας στο κοινό του συναρπαστικές ιστορίες από το παρασκήνιο της παγκόσμιας μουσικής και έχει καθιερωθεί ως σημείο αναφοράς για τους φίλους της μουσικής και του κινηματογράφου. Στην Ελλάδα διοργανώθηκε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη το 2014, ενώ από το 2015 παρουσιάζεται σε δύο εκδόσεις, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Από την Πλάτωνος στο αραβικό underground

Οι μουσικές ιστορίες που παρουσιάζει το In-Edit συνεχίζονται και μετά τους τίτλους τέλους των ταινιών. Τα τελευταία δύο χρόνια καθιερώθηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα ενότητα, το «Doc Alive», η ζωντανή εμφάνιση πρωταγωνιστών των ντοκιμαντέρ στη σκηνή μετά τη λήξη της προβολής. Το Σάββατο 21 Απριλίου μετά την προβολή της ταινίας «λπ» του Χρήστου Πέτρου –ένα ντοκιμαντέρ που σκιαγραφεί την εμβληματική φιγούρα της Λένας Πλάτωνος επιστρέφοντας στην εποχή που δημιουργήθηκαν οι πρώτοι ριζοσπαστικοί δίσκοι της– η πρωταγωνίστριά του θα εμφανιστεί επί σκηνής παίζοντας μέρος του έργου της.

Η ενότητα του «Doc Alive», όπως περιγράφει στο Documento ο καλλιτεχνικός διευθυντής του στην Ελλάδα Κωνσταντίνος Κουλουζάκης, εγκαινιάστηκε πέρυσι με την εμφάνιση επί σκηνής του Εντγουιν Κόλινς, σταρ της μουσικής σκηνής της δεκαετίας του ’80, ο οποίος εμφανίστηκε στη σκηνή με μπαστουνάκι και τραγούδησε στο κοινό μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ «The possibilities are endless» που καταγράφει τη δύσκολη περίοδο της μουσικής και προσωπικής αποκατάστασής του μετά το σοβαρό εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη. Τον περασμένο Νοέμβριο προσκεκλημένοι της έκδοσης του In-Edit στην Αθήνα ήταν ο ιδρυτής των Unkle Τζέιμς Λαβέλ καθώς και δύο μουσικοί από τη Βηρυτό που συμμετέχουν στην ταινία «Yallah! Underground». Μια ταινία που ακολουθεί από το 2009 μέχρι το 2013 μερικούς από τους πρωτοπόρους της εναλλακτικής αραβικής μουσικής καταγράφοντας τη δουλειά τους στις σύγχρονες αραβικές κοινωνίες και περιλαμβάνεται και στο πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης – καλεσμένος εδώ είναι ο σκηνοθέτης της Φαρίντ Εσλάμ. «Πρόκειται για την αγαπημένη μου ταινία φέτος για τη θεματική της και χαίρομαι πολύ που θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τον σκηνοθέτη που τη δημιούργησε» λέει ο Κ. Κουλουζάκης.

Το In-Edit καταγράφει τον παγκόσμιο χαρακτήρα της μουσικής και την αλλαγή των αποχρώσεών της ανάλογα με τη χώρα, την πόλη ή τη γλώσσα. Είναι το παρασκήνιο του μουσικού κόσμου, όπως μας λέει o Κ. Κουλουζάκης. «Το κέρδος από αυτό το φεστιβάλ είναι ότι κάποιος θα ανακαλύψει κάτι που τον ενδιαφέρει ακόμη και αν δεν ακούει το είδος της μουσικής που σχετίζεται με την ταινία. Μαθαίνεις ιστορίες πίσω από τη μουσική –“the music from backstage” όπως το λέμε εμείς–, που έχουν πάντα συναρπαστικό ενδιαφέρον». Από την άλλη, συμφωνεί ότι μια συναυλία του αγαπημένου σου συγκροτήματος δεν μπορεί να συγκριθεί με το φιλμ, ωστόσο συμπληρώνει: «Το ντοκιμαντέρ που καταγράφει με ειλικρίνεια τις στιγμές δόξας αλλά και τις εντάσεις, τις αποτυχίες και τις συγκινήσεις που η μουσική μπορεί να προκαλέσει σου δίνει την ευκαιρία να γνωρίσεις τους μουσικούς και να έχεις ολοκληρωμένη άποψη». Μάλιστα έχει παρατηρήσει ότι αυτή την πενταετία στην Ελλάδα πολλοί θεατές έχουν φύγει από την αίθουσα εκνευρισμένοι. «Μπορεί να λατρεύεις τον Τζέιμς Μπράουν –τον οποίο είδαμε στο ντοκιμαντέρ “Mr Dynamite” πόσο κακός ήταν με τους συνεργάτες του– και να μάθεις για μια πλευρά του που δεν σου αρέσει καθόλου. Αλλά μαθαίνεις κάτι που είναι πραγματικό και αυτό είναι το ενδιαφέρον».

Τις ελληνικές εκδόσεις του In-Edit διοργανώνει η εταιρεία Parenthesis, μια ιδιωτική πρωτοβουλία νέων επαγγελματιών στον χώρο του πολιτισμού, που έχει και την ευθύνη για την ανάπτυξή του και σε όλη την νοτιοανατολική Ευρώπη, και ένας από τους στόχους της, σύμφωνα με τον Κ. Κουλουζάκη, είναι να δημιουργήσει ελληνικό διαγωνιστικό τμήμα που θα πριμοδοτεί ένα βραβείο και θα παρέχει τη δυνατότητα δικτύωσης με τα άλλα In-Edit που διοργανώνονται παγκοσμίως, ενώ ελπίζουν μακροπρόθεσμα σε ακόμη καλύτερη συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου ώστε να έχουν τη δυνατότητα προβολής σε περισσότερες αίθουσες, άρα και τη δυνατότητα περισσότερων επιλογών σε σχέση με το περιεχόμενο του In-Edit.

INFO

In–Edit Thessaloniki Edition

18-22 Απριλίου, κινηματογράφοι Ολύμπιον & «Παύλος Ζάννας».

To πρόγραμμα προβολών στο www.in-edit.gr

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter