Η «γλώσσα» της… φωτογραφίας προφίλ στα social media!

Η «γλώσσα» της… φωτογραφίας προφίλ στα social media!

Τη σήμερον ημέρα, η φωτογραφία προφίλ στα διάφορα social media έχει την ίδια ή ακόμα και μεγαλύτερη βαρύτητα από εκείνη στην ταυτότητα και το διαβατήριο. Σε τελική ανάλυση, πόσα ζευγάρια μάτια βλέπουν καθημερινά τη μία και πόσα τις άλλες… Τι πρέπει να γνωρίζεις όμως πριν επιλέξεις τη νέα σου φωτογραφία προφίλ; Να φαίνεται το πρόσωπό σου ή να προτιμήσεις κάτι άλλο; Να είσαι σοβαρός ή μήπως να πας για κάτι πιο ανάλαφρο; Αρκούν τα smartphones ή θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις φωτογραφικές μηχανές; Έλα να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Πες «ναι» στο πρόσωπο

Ας αρχίσουμε από τα βασικά: βρίσκεσαι στα social media για να συνδεθείς με φίλους, συγγενείς, γνωστούς κι αγνώστους. Το πρόσωπό σου είναι κάτι που θα πρέπει να θες να δείξεις -εκτός κι αν όποτε γνωρίζεις κάποιον, προτιμάς να φοράς… κράνος. Ακόμα κι αν έχεις χόμπι (αεροπλάνα, σινεμά, video games) ή ένα κατοικίδιο που λατρεύεις, η φωτογραφία προφίλ δεν είναι το μέρος για να τα αναδείξεις. Επίλεξε λοιπόν μία ωραία εικόνα σου στην οποία το πρόσωπό σου είναι όσο το δυνατόν καλύτερα κεντραρισμένο. Απόφυγε ολόσωμες εικόνες (αφού τα χαρακτηριστικά του προσώπου σου δε θα φαίνονται) όπως και εκείνες στις οποίες φαίνεται οριακά το πρόσωπό σου αφήνοντας το υπόλοιπο κεφάλι εκτός.

Δείχνε χαρούμενος ή έστω χαμογελαστός

Έχοντας εξηγήσει τη σημασία του προσώπου στη φωτογραφία προφίλ, καλό θα ήταν να δείχνεις όσο το δυνατόν πιο ευδιάθετος. Εν αντιθέσει με τις φωτογραφίες διαβατηρίου -που όλοι βγαίνουμε σαν κατάδικοι- στις εικόνες σου στα social media μπορείς να χαμογελάς: προδιαθέτεις θετικά έτσι όσους επισκέπτονται το προφίλ σου, ενθαρρύνοντάς τους να συνδεθούν μαζί σου. Δεν υπάρχει λόγος να το παρακάνεις και να φτάσεις στο άλλο άκρο, εκτός κι αν είναι στο πλαίσιο φωτογράφησης (θα μιλήσουμε παρακάτω και γι’ αυτή την περίπτωση). Ένα εγκάρδιο χαμόγελο που φωτίζει το πρόσωπο και αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά του είναι ό,τι πρέπει.

Προτίμησε απλό background (αλλά με έντονη αντίθεση)

Όσον αφορά στο background τώρα, απόφυγε τις πολυσύνθετες και πολύπλοκες εικόνες παρασκηνίου. Θες ο επισκέπτης του προφίλ σου να εστιάζει στο πρόσωπό σου: ένα πολύχρωμο background θα αποσπάσει την προσοχή του έχοντας το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Πριν τραβήξεις τη φωτογραφία που θα κοσμεί το προφίλ σου, δες τα χρώματα που φοράς (πουκάμισο, μπλούζα, σακάκι, top, γυαλιά κλπ) και βρες ένα background που να κάνει επαρκή αντίθεση (ίσως χρειαστεί να ρίξεις μια ματιά στους βασικούς κανόνες χρωματολογίας). Αν δεν είναι εφικτό να κάνεις κάτι τέτοιο, τότε το Photoshop ή κάποιο αντίστοιχο πρόγραμμα επεξεργασίας θα σε καλύψει.

Δοκίμασε επαγγελματία φωτογράφο

Αν θες να κάνεις το «extra mile», τότε ίσως να θες να αναζητήσεις τις υπηρεσίες ενός επαγγελματία φωτογράφου. Εν αντιθέσει με εκείνες που θα τραβήξεις μόνος σου, αυτές θα έχουν ένα κάποιο κόστος, όμως το τελικό αποτέλεσμα θα είναι ποιοτικά ανώτερο και πολύ πιο επαγγελματικό (προφανώς). Εξήγησέ του τι θες να κάνεις και δώσε του να καταλάβει με τι ασχολείσαι και τι θα ήθελες να αποπνέει η φωτογραφία προφίλ σου. Έτσι εκείνος θα είναι σε θέση να σου προτείνει κόνσεπτ που να αναδεικνύουν συγκεκριμένα στοιχεία του χαρακτήρα, της προσωπικότητας και των δεξιοτήτων σου.

Χρησιμοποίησε την ίδια εικόνα παντού

Εν πάση περιπτώσει, όταν καταλήξεις στη φωτογραφία προφίλ που θα προτιμήσεις, είτε επαγγελματική, είτε όχι, ιδανικά θα πρέπει να τη χρησιμοποιήσεις παντού. Ναι, ο πειρασμός να βάλεις μια πιο «παιχνιδιάρικη» εικόνα στο Instagram σε σχέση με το LinkedIn είναι μεγάλος, ωστόσο σκέψου πως η μαγική λέξη εδώ είναι η συνοχή. Αν κάποιος σε αναζητήσει σε περισσότερα από ένα social media, η ίδια εικόνα προφίλ θα κάνει το έργο του ευκολότερο, αποτελώντας την οπτική επιβεβαίωση που ψάχνει -ιδίως αν υπάρχουν περισσότερα από ένα προφίλ με το ίδιο όνομα με το δικό σου. Όλα είναι θέμα branding: έχεις δει ποτέ ένα αναψυκτικό π.χ. να αλλάζει το λογότυπό του ανάλογα με τη συσκευασία;

Άλλαζε την εικόνα όποτε πρέπει

Κλείνοντας, ήρθε η ώρα να απαντήσουμε στην «ερώτηση του εκατομμυρίου»: κάθε πότε θα πρέπει να αλλάζεις την φωτογραφία προφίλ σου; Να ξεκαθαρίσουμε κάτι: δεν υπάρχει κανένα «πρέπει» εδώ. Μπορείς να αλλάζεις την κύρια εικόνα σου κυριολεκτικά όποτε θες (απλά απόφυγε να το κάνεις, ας πούμε, κάθε μέρα αφού σε τέτοια περίπτωση μάλλον θα κουράσεις τις επαφές σου): όταν συμβεί κάτι σημαντικό στη ζωή σου (π.χ. παντρευτείς), όταν αλλάξεις σε μεγάλο βαθμό την εμφάνισή σου (π.χ. βάψεις τα μαλλιά σου), ακόμα κι όταν για τον οποιονδήποτε λόγο η εικόνα που έχεις σε έχει κουράσει ή δε σε αντιπροσωπεύει πια!

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter