Παραπομπή της Κεραμέως στην Επιτροπή Δεοντολογίας ζητά από τον Τασούλα ο Βερναρδάκης

Παραπομπή της Κεραμέως στην Επιτροπή Δεοντολογίας ζητά από τον Τασούλα ο Βερναρδάκης

Την παραπομπή της υπουργού Παιδείας στην Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής ζητά με επιστολή του στον πρόεδρο της Βουλής ο Χριστόφορος Βερναρδάκης.

Ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγορεί την Νίκη Κεραμέως για παραβίαση του Κανονισμού της Βουλής και του Συντάγματος μετά τις αλλεπάλληλες αρνήσεις της υπουργού να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Συγκεκριμένα, η Ν. Κεραμέως έχει επιδείξει επαναλαμβανόμενη δυσανεξία στον δημόσιο έλεγχο και τη διαφάνεια, αφού αρνήθηκε τρεις φορές να καταθέσει τα πρακτικά της επιτροπής των ειδικών σε σχέση με το άνοιγμα των σχολείων, αφήνοντας αναπάντητα δύο Αιτήματα Κατάθεσης Εγγράφων και εμπαίζοντας την εθνική αντιπροσωπεία κατά την απάντηση σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης.

Μάλιστα, όταν η υπουργός έδωσε το «παρών» στην Ολομέλεια, διάβασε ένα απόσπασμα από τα πρακτικά χωρίς να καταθέτει. Ο προεδρεύων στην Ολομέλεια, Δημήτρης Βίτσας, αντέδρασε καλώντας την υπουργό να τα καταθέσει, με την Ν. Κεραμέως να απαντά ότι αυτό θα γίνει στο… μέλλον.

Υπενθυμίζεται ότι η υπουργός Παιδείας επέμενε ότι ο συνωστισμός 25 παιδιών ανά τάξη δεν προκαλούσε μετάδοση του ιού, ωστόσο, κατά το δεύτερο lock τα σχολεία έκλεισαν.

Αναλόγως έπραξε η Ν. Κεραμέως και για το Αίτησμα Κατάθεσης Εγγράφων με το οποίο ο Χρ. Βερναρδάκης της ζήτησε να καταθέσει την έγγραφη εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), στη βάση της οποίας κατήργησε τα προγράμματα σπουδών Ιστορίας του έτους 2019 καθώς και την επιστημονική αξιολόγηση των καταργούμενων προγραμμάτων εκ μέρους του ΙΕΠ. «Και σε αυτή την περίπτωση η Υπουργός Παιδείας δεν τήρησε καν τα προσχήματα παροχής μιας τυπικής απάντησης» σημειώνει ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Σας ζητώ κύριε Πρόεδρε, εφόσον και εσείς κρίνετε το ζήτημα αυτό σοβαρό, να επιληφθείτε του θέματος, παραπέμποντας στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Κοινοβουλευτικής Δεοντολογίας για τη λήψη πειθαρχικών μέτρων σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής (άρθρα 77 επ.) και τον Κώδικα Δεοντολογίας των μελών του Κοινοβουλίου προς το σκοπό της προάσπισης του κύρους του Κοινοβουλευτικού θεσμού και έργου» καταλήγει ο Χρ. Βερναρδάκης.

Ολόκληρη η επιστολή:

Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Χρ. Βερναρδάκης κοινοποίησε σήμερα 7-12-2020 Επιστολή στον Πρόεδρο της Βουλής Κ. Τασούλα σχετικά με ζητήματα παραβίασης του Κώδικα Δεοντολογίας των Μελών του Κοινοβουλίου, καθώς και του Κανονισμού της Βουλής, από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής:

«Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε της Βουλής των Ελλήνων,

Θα ήθελα με την ανά χείρας επιστολή μου να θέσω υπόψιν σας σοβαρά ζητήματα παραβίασης του Κώδικα Δεοντολογίας των Μελών του Κοινοβουλίου, καθώς και του Κανονισμού της Βουλής, από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Κα Νίκη Κεραμέως.

Ένα σύντομο ιστορικό:

Στις 31 Αυγούστου 2020 κατέθεσα την υπ’ αριθ. 426 Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων με την οποία ζητούνταν από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων οι επιστημονικές εισηγήσεις της Επιτροπής των Ειδικών Εμπειρογνωμόνων σχετικά με τις υγειονομικές προϋποθέσεις ασφαλούς επαναλειτουργίας των σχολείων ανά τη χώρα, καθώς και τα πρακτικά όλων των συνεδριάσεων που αφορούσαν τη λήψη αποφάσεων για τη νέα σχολική χρονιά (2020-2021) ως προς το ζήτημα των αποστάσεων μέσα στις σχολικές αίθουσες.

Η ως άνω Αίτηση παρέμεινε αναπάντητη – και μάλιστα αναιτιολόγητα – κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής, ο οποίος στο άρθρο 133 παράγραφος 3 ορίζει ρητά ότι «ο Υπουργός οφείλει μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την παραλαβή της σχετικής αίτησης είτε να αποστείλει στη Βουλή τα ζητούμενα έγγραφα είτε να αναφέρει σ’ αυτήν τους λόγους για τους οποίους η κατάθεση όλων ή ορισμένων, ειδικά κατονομαζόμενων, δεν είναι δυνατή».

Μετά την παρέλευση άπρακτης της παραπάνω προθεσμίας, εντός της οποίας η Υπουργός υποχρεούνταν να προβεί σε ενέργεια, κατέθεσα την υπ’ αρ.. 36 Επίκαιρη Ερώτηση στις 9 Οκτωβρίου 2020 με θέμα «Εισηγήσεις επιτροπών εμπειρογνωμόνων για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών της χώρας».

Κατά την προφορική συζήτηση της ως άνω Επίκαιρης Ερώτησης στη ΙΑ΄ Συνεδρίαση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου της 19 ης Οκτωβρίου 2020 ζήτησα επίμονα από την Υπουργό να γνωστοποιήσει, όπως οφείλει, το περιεχόμενο των εγγράφων που δεν απέστειλε στη Βουλή, δηλαδή των Εισηγήσεων και των Πρακτικών της Επιστημονικής Επιτροπής Λοιμωξιολόγων σχετικά την επαναλειτουργία των σχολείων και πιο συγκεκριμένα σχετικά με το ασφαλές όριο αποστάσεων μεταξύ των μαθητών καθώς και με τον αριθμό των μαθητών μέσα στις τάξεις.

Η ίδια απάντησε ότι υπάρχουν πρακτικά, τα οποία θα κατατεθούν. Μάλιστα εμφανίστηκε να αναγιγνώσκει και αποσπάσματά τους ενώπιον της Ολομέλειας, ενώ δεσμεύθηκε και έναντι του Προεδρεύοντος εκείνη τη στιγμή τη διαδικασία, ότι θα τα καταθέσει, όπως αποτυπώνεται και στα πρακτικά της εν λόγω Συνεδρίασης κατωτέρω:

ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θα απαντήσουμε, κύριε Βερναρδάκη. Έρχομαι, λοιπόν, στο εξής. Τι λένε τα πρακτικά; Λένε: «Η συνέχιση της λειτουργίας των σχολείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, που αναμένεται να συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, είναι εξαιρετικά σημαντική. Η παρουσία στο σχολείο είναι σημαντική εκπαιδευτική διαδικασία για την απόκτηση νέων γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων. Οι δημιουργικές σχέσεις με τους μαθητές και τους διδάσκοντες, η συμμετοχή στο παιχνίδι και τις αθλητικές δραστηριότητες έχουν μεγάλη σημασία για την κοινωνική, συναισθηματική ολοκλήρωση των παιδιών και των εφήβων, τη σωματική και ψυχική τους υγεία.

Η πλήρης λειτουργία του σχολείου», λένε οι ειδικοί, «είναι σημαντική και για τους εργαζόμενους γονείς που έτσι έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην παραγωγική διαδικασία. Η έναρξη της σχολικής χρονιάς», λένε οι ειδικοί «γίνεται με πλήρη λειτουργία των σχολείων. Ωστόσο άλλες μορφές λειτουργίας, για παράδειγμα η εξ αποστάσεως, η διαδικτυακή διδασκαλία σε συνδυασμό με εναλλάξ παρουσία στο σχολείο μέρους των μαθητών, μπορούν να απαιτηθούν αν τα επιδημιολογικά δεδομένα μεταβληθούν». Και ολοκληρώνει «Μετά από διαλογική συζήτηση τα μέλη της επιτροπής ενέκριναν ομόφωνα τα ανωτέρω». Θα απαντήσουμε αναλυτικότατα όπως προβλέπεται στην αίτηση κατάθεσης εγγράφων.

[…]

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Κυρία Υπουργέ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν αυτά που είπατε εσείς, καταθέστε τις εισηγήσεις. Αφού διαβάσατε ένα κομμάτι της απόφασης πάει να πει ότι τα έχετε.

ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θα απαντηθεί, κύριε Πρόεδρε. ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Βίτσας): Καταθέστε τις στα Πρακτικά της Βουλής, ώστε να μπορέσουν όλα τα κόμματα να τα πάρουν, να ασκήσουν κριτική, να πούνε μπράβο. Δεν ξέρω τι θα πούνε, αλλά πρέπει οπωσδήποτε να το κάνετε για να κρατήσουμε τον κοινοβουλευτικό έλεγχο σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο.

Μετά από όσα διημείφθησαν στην Ολομέλεια, στα πρακτικά της οποίας δεν κατατέθηκε κανένα έγγραφο από την Υπουργό Παιδείας, κατέθεσα την υπ’ αριθ. πρωτ. 131/22-10- 2020 Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων «Άσκηση τρίτου κοινοβουλευτικού μέσου για τη γνωστοποίηση του περιεχομένου των εισηγήσεων της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων σχετικά με τις προϋποθέσεις ασφαλούς επαναλειτουργίας των σχολείων της χώρας», ώστε το Σώμα των βουλευτών και οι πολίτες να πληροφορηθούν το περιεχόμενο των επίμαχων δημοσίων εγγράφων που τυγχάνουν ιδιαίτερα μεγάλης σημασίας για τη δημόσια υγεία, αλλά αποκρύπτονται από το Κοινοβούλιο.

Ακολούθως η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων αγνόησε για τρίτη φορά την κοινοβουλευτική υποχρέωση: δεν απάντησε στην Α.Κ.Ε., δεν κατέθεσε τα δημόσια έγγραφα που ζητήθηκαν και δεν αιτιολόγησε τη μη κατάθεσή τους, παρότι υποχρεούται από τον Κανονισμό της Βουλής.

Την ίδια αντικοινοβουλευτική συμπεριφορά επέδειξε και επί της υπ’ αριθ. πρωτ. 235/1157/29-10-2020 Ερώτησης και Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων με την οποία της ζητήσαμε να καταθέσει την έγγραφη εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), στη βάση της οποίας κατήργησε τα προγράμματα σπουδών Ιστορίας του έτους 2019 (πρόκειται για σύμφωνη γνωμοδότηση που δεσμεύει το αποφασίζον όργανο), καθώς και την επιστημονική αξιολόγηση των καταργούμενων προγραμμάτων εκ μέρους του ΙΕΠ. Και σε αυτή την περίπτωση η Υπουργός Παιδείας δεν τήρησε καν τα προσχήματα παροχής μιας τυπικής απάντησης.

Η επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά που επιδεικνύει η Υπουργός Παιδείας σε ό,τι αφορά τις κοινοβουλευτικές υποχρεώσεις της, συνιστά κατάφωρη παραβίαση τόσο του Κανονισμού της Βουλής (άρθρο 124) όσο και των διατάξεων του Συντάγματος (άρθρο 69) που προβλέπουν, ότι η Κυβέρνηση υπόκειται στον έλεγχο της Βουλής και οι

Υπουργοί υποχρεούνται να δίνουν διευκρινίσεις, όποτε τους ζητηθούν. Περαιτέρω η Υπουργός παραβαίνει κανόνες κοινοβουλευτικής δεοντολογίας που πρέπει να διέπουν τη συμπεριφορά των Βουλευτών ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων τους, καθώς αντιμετωπίζει κατ’ εξακολούθηση με εμπαιγμό, υποτίμηση και περιφρόνηση το θεσμό και τις διαδικασίες κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Επειδή η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων διαθέτει κοινοβουλευτική ιδιότητα, ως εκλεγμένη Βουλεύτρια Βορείου Τομέα (Β1) Αθηνών, Επειδή η ενίσχυση της εμπιστοσύνης του Λαού προς το θεσμό του Κοινοβουλίου συναρτάται έντονα από την κοινοβουλευτική συμπεριφορά των Βουλευτών και από το βαθμό δέσμευσής τους ως προς την τήρηση κανόνων,

Επειδή αποτελεί απαίτηση των σύγχρονων δημοκρατικών κοινωνιών να υφίσταται διαφάνεια και λογοδοσία εκ μέρους των Βουλευτών, καθώς ασκούν δημόσια εξουσία στη βάση της αντιπροσωπευτικής εντολής,

Σας ζητώ να επιληφθείτε του θέματος σύμφωνα με τα άρθρα 77 επ. του Κανονισμού της Βουλής περί τήρησης του Κανονισμού και πειθαρχικών μέτρων, καθώς και σύμφωνα με το άρθρο 2, παρ. α, β και γ του Κώδικα Δεοντολογίας των μελών του Κοινοβουλίου για την πιστή τήρηση εκ μέρους της Υπουργού Παιδείας του Κανονισμού της Βουλής, την άσκηση των καθηκόντων της με αντικειμενικότητα και αλληλοσεβασμό και την τήρηση εκ μέρους της των αρχών της προάσπισης του κύρους της Βουλής και της προσήλωσης στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες.

Σας ζητώ Κύριε Πρόεδρε, εφόσον και εσείς κρίνετε το ζήτημα αυτό σοβαρό, να επιληφθείτε του θέματος παραπέμποντας στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Κοινοβουλευτικής Δεοντολογίας για τη λήψη πειθαρχικών μέτρων σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής (άρθρα 77 επ.) και τον Κώδικα Δεοντολογίας των μελών του Κοινοβουλίου προς το σκοπό της προάσπισης του κύρους του Κοινοβουλευτικού θεσμού και έργου.

Με εκτίμηση,

Χριστόφορος Βερναρδάκης

Βουλευτής Α’ Εκλογικής

Περιφέρειας Αθήνας»

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter