Πάτρα: Το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων για το ατύχημα με καρτ- Σοβαρά κενά και παραλείψεις στην ασφάλεια

Πάτρα: Το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων για το ατύχημα με καρτ- Σοβαρά κενά και παραλείψεις στην ασφάλεια

Σοβαρά κενά και παραλείψεις στα μέτρα ασφαλείας στον αγώνα καρτ στην Πάτρα στις 19 Σεπτεμβρίου του 2021, όπου ο εξάχρονος Φώτης τραυματίστηκε σοβαρά όταν ο οδηγός του καρτ έχασε τον έλεγχο και έπεσε πάνω στους θεατές, φανερώνει η σχετική έρευνα  από δύο πραγματογνώμονες που ανέλαβαν τη σχετική έρευνα.

Για τη διερεύνηση του ατυχήματος ανατέθηκε έρευνα μετά από σχετική εντολή του Β’ Αστυνομικού Τμήματος Πατρών στους πραγματογνώμονες, Αναστάσιο Δέδε (μηχανολόγο μηχανικό του Πανεπιστημίου Πατρών) και Γεώργιο Καλαφατά (πολιτικό μηχανικό ΕΜΠ).

Στο πολυσέλιδο πόρισμά τους, που παρουσιάζει η εφημερίδα «Πελοπόννησος», περιγράφουν το ατύχημα:

«Από την ανάλυση των στοιχείων προέκυψαν: Στις 19-09-2021 και περί ώρα 12:00 κατά την διάρκεια αγώνων καρτ (13° PICK), το KART NO 2 κινούμενο με ταχύτητα 72km/h, μετά από επαφή του με άλλο ομόρροπα κινούμενο KART, παρεξέκλινε της πορείας του αριστερά και αφού επέπεσε επί των πλαστικών και άδειων new jersey τα οποία και θρυμμάτισε, απογειώθηκε και αφού κτύπησε στα μεταλλικά διαχωριστικά μετακινούμενα κιγκλιδώματα, στην συνέχεια απέκοψε από τον ιστό πινακίδα Ρ-39 (Απαγόρευσης στάθμευσης) που ήταν στο πεζοδρόμιο και ακολούθως σε ανατροπή κατέληξε στο οδόστρωμα.

Από την πρόσκρουση και την παρεπόμενη πορεία του ως την τελική του θέση τραυματίστηκε σοβαρά ο εξάχρονος νεαρός ο οποίος ήταν πίσω από τα κιγκλιδώματα και παρακολουθούσε τον αγώνα. Το μικρό αγόρι μεταφέρθηκε στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πατρών».

Οι δύο πραγματογνώμονες καταλήγουν στα ακόλουθα συμπεράσματα:

  1. Δεν τηρήθηκαν τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας όσον αφορά τις αποστάσεις και την σηματοδότηση.
  2. Τα κιγκλιδώματα δεν ήταν πακτωμένα (στερεωμένα στο έδαφος) με αποτέλεσμα να μην παρέχουν καμία παθητική ασφάλεια.
  3. Τα πλαστικά jersey που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ακατάλληλα για αγώνες και χρησιμοποιούνται μόνο για οριοθέτηση περιοχών σε οδούς που εκτελούνται έργα, συνεπώς δεν παρείχαν καμία προστασία σε τέτοια δραστηριότητα. Επίσης λόγω του υλικού τους μετά την πρόσκρουση διαλύθηκαν σε κομμάτια τα οποία ιπτάμενα πλέον άλλα έπεσαν στο οδόστρωμα με κίνδυνο να τα πατήσουν η να ανατραπούν άλλα διερχόμενα ΚΑΡΤ αλλά δε κατευθύνθηκαν προς τους θεατές και είναι θαύμα στην κυριολεξία που δεν υπήρχαν και άλλοι τραυματισμοί. Τα συγκεκριμένα jersey δεν ήταν δυνατόν να γεμίσουν με νερό η άμμο διότι θα υπήρχε επιπρόσθετος κίνδυνος σε περίπτωση σύγκρουσης και για τους λοιπούς αγωνιζόμενους.
  4. Τελικά από καθαρή τύχη δεν είχαμε περισσότερους και πιθανόν θανατηφόρους τραυματισμούς από την αποκοπή και πτώση της πινακίδας Ρ-39 η οποία δεν κατευθύνθηκε προς στους θεατές, άλλως σαν δρεπάνι θα προκαλούσε σοβαρούς τραυματισμούς τουλάχιστον».

Τέλος, επισημαίνουν ότι ανάλογα ατυχήματα είχαν γίνει και παλαιότερα στους ίδιους αγώνες. Όπως αναφέρουν:

«Το PICK διεκόπη μετά από ατύχημα που συνέβη κατά τη διάρκεια επίδειξης ενός φιλανθρωπικού event με τη συμμετοχή πολλών επωνύμων. Ενώ ήταν σε εξέλιξη η επίδειξη, το καρτ με το Νο2 αποσταθεροποιήθηκε στην ευθεία μετά από επαφή με άλλο καρτ και χτύπησε στα προστατευτικά πλαστικά (ζέρσεϊ). Στη συνέχεια η πορεία του ήταν ανεξέλεγκτη και χτύπησε ένα διερχόμενο ο οποίος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Ρίο. Λόγω της εξέλιξης αυτής αποφασίστηκε η διακοπή του PICK». 

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter