Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Δοκιμή: Volkswagen Tiguan 1.6 TDI 115 ps - Αμετανόητα γερμανικό!

Αν έχετε κουραστεί από τον όρο SUV, δεχθείτε τον όρο «όχημα πολλαπλών χρήσεων». 

 Έτσι χαρακτηρίζει η Volkswagen το - βασισμένο στην γνωστή πλατφόρμα MQB, αυτήν στην οποία είναι χτισμένο και το δημοφιλές Golf – Tiguan. Και ως τέτοιο έχει την απαιτούμενη για τις εκδρομικές σας ανησυχίες απόσταση από το έδαφος, αλλά και την επιβαλλόμενη από τις ανάγκες τις αγοράς κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, για να αναγκαστούμε να επαναλάβουμε ότι – κακώς κατά την ταπεινή μας γνώμη – τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας είναι πλέον προσθιοκίνητα. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι για την τετρακίνηση θα χρειαστεί να πληρώσετε κάτι παραπάνω (σχεδόν 35.000 για το πετρελαιοκίνητο Tiguan 2.0 TDI ή για το βενζινοκίνητο 1.4 TSI), και συνεχίζουμε με τη δοκιμή του πετρελαιοκίνητου Tiguan 1.6 TDI.

Η πρώτη επισήμανση που κάνεις από τη θέση του οδηγού είναι: ίδια γεύση. Και αυτό από τη μια μεταφράζεται σε μία τυποποιημένη α-λα Volkswagen σχεδίαση, που ενδεχομένως δεν θα σε εντυπωσιάσει με την πρωτοτυπία της, αλλά που από την άλλη μεταφράζεται σε λειτουργικότητα και εργονομία υψηλοτάτου επιπέδου. Είτε μιλάμε για αναγνωσιμότητα των οργάνων, είτε μιλάμε για ορατότητα προς όλες τις διευθύνσεις (το Tiguan έχει την απολύτως καλύτερη ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια στην κατηγορία του), είτε μιλάμε για χρηστικότητα (μεγάλες θήκες παντού, ακόμα και πάνω στο ταμπλό, εύχρηστα χειριστήρια), δύσκολα το γερμανικό SUV θα βρει αντίπαλο. Τη… χαριστική βολή τη δέχεσαι στο πίσω κάθισμα, που εκτός του ότι μετακινείται μπρος-πίσω, προσφέρει τους απολύτως μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες (με «άπειρο» χώρο για γόνατα) στην κατηγορία, ενώ το πορτμπαγκάζ δείχνει αρκετά μεγαλύτερο από την ονομαστική του χωρητικότητα.

Πολύ καλές εντυπώσεις και μας άφησε και το ραντάρ παρκαρίσματος, που μπορεί στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας να μη συνδυαζόταν με κάμερα, διέθετε όμως μια εξαιρετική απεικόνιση στην έγχρωμη οθόνη αφής, που πρακτικά καθιστούσε την κάμερα περιττή.

Μέχρι εδώ δείχνουν όλα τέλεια, θέτοντας όμως σε λειτουργία των 1600άρη ντίζελ, καταλαβαίνεις ότι ο ήχος του γίνεται λίγο πιο αισθητός στην καμπίνα και είναι λίγο πιο τραχύς απ’ ότι θα ήθελες. Και αυτή η αίσθηση της τραχύτητας ενισχύεται από την σχετικά σφιχτή ανάρτηση που στις απότομες ανωμαλίες των αστικών δρόμων (λακκούβες και σαμαράκια) δεν αντιδρά με τον πιο πολιτισμένο τρόπο. Από κει και πέρα, όμως, έχουμε ένα σύνολο που προσφέρει αναμφισβήτητη ασφάλεια, με την ανάρτηση να ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος, την υποστροφή να εμφανίζεται προοδευτικά και τη διαθέσιμη ροπή να επαρκεί για ασφαλείς προσπεράσεις. Μια ελαφρά υστέρηση απόκρισης στο γκάζι στις πολύ χαμηλές στροφές, η μέτρια αίσθηση του τιμονιού και το «ευαίσθητο» stop & start (που χρειάζεται κάποια εξοικείωση στις εκκινήσεις για να μη σβήνει τον κινητήρα χωρίς λόγο) προστίθενται στις αδυναμίες ενός πληρέστατου συνόλου με αποτελεσματικά φρένα και εύχρηστο κιβώτιο ταχυτήτων. Σε λογικά έως μέτρια επίπεδα κυμάνθηκε από την άλλη η κατανάλωση, αφού στις μεικτές αστικές μετακινήσεις μας είδαμε στο trip computer 7,4 λίτρα/100 χλμ. με μέση ταχύτητα τα 27 km/h (το Tiguan της δοκιμής μας φορούσε λάστιχα 215/65 R17).

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’90, κάποιες φορές, γράφοντας δοκιμή για ένα μοντέλο της Volkswagen, ιδιαιτέρως για Golf, έφτανα στο συμπέρασμα ότι μπορεί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο να μην ήταν πουθενά καλύτερο από τους ανταγωνιστές του, συνολικά όμως ήταν το καλύτερο – ή έστω ένα από τα καλύτερα. Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και με το Tiguan, που επιπλέον έχει και στοιχεία στα οποία είναι απλώς ασυναγώνιστο. Θέλοντας και μη, αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία και ενδεχομένως αυτός να είναι ένας από τους λόγους που η μαμά Volkswagen δεν διστάζει να το πουλάει σε αρκετά ψηλή βασική τιμή. Που μπορεί να συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό, αλλά δεν παύει να είναι ψηλή.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1598 cm3

Ισχύς: 115 PS / 2.900 - 4.000 rpm

0-100 km/h:

Ταχύτητα: 185 km/h

Κατανάλωση*: 5,8 / 4,2 / 4,8 lit./100 km

Εκπομπές CO2: 125 g/km

M x Π x Y: 4.486 x 1.839 x 1.646 mm

Πορτμπαγκάζ: 420 λίτρα

Τιμή:** € 28.300

*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)

**Τιμή της έκδοσης ADVANCE, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηλεκτρονικό κλιματισμό 3 ζωνών, ζάντες ελαφρού κράματος, πλήθος ηλεκτρ. βοηθημάτων (αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, Emergency Braking με προστασία πεζών, Ενεργό σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας κ.ά.).

Υπέρ

Ποιότητα κατασκευής, ασφάλεια (ενεργητική και παθητική), κορυφαία εργονομία και χρηστικότητα, εξαιρετικοί χώροι για επιβάτες και αποσκευές, κινητήρας

Κατά

Σφιχτή ανάρτηση, τιμή

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.