Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Ford Ecosport 1.5 TDCi: Ένα μικρό για όλες τις δουλειές

Κυκλοφορεί με άνεση στην πόλη, αλλά δεν διστάζει να αναμετρηθεί και με το δασικό οδικό δίκτυο, μεταφέροντας ταυτόχρονα τα βασικά οικογενειακά βάρη.

Αν σου κλείσουν τα μάτια και τα ανοίξεις όταν βρεθείς στη θέση του οδηγού του Ecosport, θα πιστέψεις ότι βρίσκεσαι σε Fiesta! Τουλάχιστον σε πρώτη φάση, καθώς αμέσως μετά θα διαπιστώσεις ότι κάθεσαι πολύ ψηλά για τα δεδομένα του δημοφιλούς σουπερμίνι της Ford. Ο λόγος; Το ίδιο και απαράλλαχτο ταμπλό, που προδίδει και τη γενικότερη συγγένεια των δύο μοντέλων. Σε εποχή οικονομιών κλίμακας δεν είναι παράξενο να συναντάμε δύο, τρία ή και περισσότερα μοντέλα μιας εταιρίας να μοιράζονται το ίδιο δάπεδο και τα ίδια μηχανικά μέρη. 

Χτισμένο λοιπόν πάνω στο δάπεδο του Fiesta, το Ecosport, δανείζεται και τις εξωτερικές διαστάσεις του για να παρκάρει εύκολα και να είναι όσο ευέλικτο χρειάζεται μέσα στην πόλη, πλην βεβαίως του ύψους που για ευνόητους λόγους είναι σαφώς μεγαλύτερο. Γεγονός που ευνοεί ταυτόχρονα και τη χωροταξική διαμόρφωση του εσωτερικού του αυτοκινήτου που αποδεικνύεται πολύ πιο ευρύχωρο από το Fiesta. Ο λόγος; Οδηγός και επιβάτες κάθονται σε πιο όρθια θέση, οπότε αυξάνεται σημαντικά ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ ο «αέρας» για κεφάλια τους είναι απλώς υπεράνω κριτικής. Θετικότατα σχόλια αξίζουν και για τους χώρους για μικροπράγματα που προσφέρει το Ecosport σε κονσόλα και θήκες στις πόρτες, η εργονομία όμως των χειριστηρίων του ηχοσυστήματος σηκώνει πολλή κουβέντα... Το πορτμπαγκάζ, είναι αρκετά μεγάλο, αλλά η πόρτα που ανοίγει στο πλάι (για να μπορεί να φιλοξενήσει εξωτερική ρεζέρβα) και όχι προς τα πάνω είναι άβολη, καθώς χρειάζεται πολύ χώρο πίσω από το αυτοκίνητο.

Υπέρ: Χώροι, πρακτικό εσωτερικό, οδική συμπεριφορά, επιλογέας ταχυτήτων, off-road γεωμετρικά χαρακτηριστικά Κατά: Κατανάλωση (για ντίζελ), άβολο άνοιγμα πορτμπαγκάζ

Η απόσταση του αυτοκίνητου από το έδαφος (190 χιλιοστά) φτάνει και περισσεύει για να δικαιολογήσει τον όποιο χωμάτινο χαρακτήρα διεκδικεί το μικρό Ford – και μάλιστα με το παραπάνω, αφού τα λοιπά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου (μικροί πρόβολοι και μεγάλες γωνίες προσέγγισης-αποχώρησης) διευκολύνουν τις αναμετρήσεις με τις εκτός δρόμου αντιξοότητες. Με δυο λόγια δεν «βρίσκει» εύκολα στο έδαφος αυτό το Ford, δεν θα χτυπήσετε εύκολα την ποδιά του όταν θα θελήσετε να περάσετε κάποιο αυλάκι ή κάποιο άλλο εμπόδιο. Τι λείπει; Ένα σύστημα 4Χ4, που μπορεί να μην χρειάζεται όλη την ώρα, αλλά όταν χρειαστεί και δεν το έχεις, θα κολλήσεις. Αυτό βέβαια αφορά, καλώς ή κακώς, τα περισσότερα από τα σύγχρονα SUV, που για λόγους οικονομίας διατίθενται με την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Στην αστική καθημερινότητα, ο κινητήρας δεν δείχνει να τα καταφέρνει άσχημα, παρά το γεγονός ότι συνδυάζεται με κιβώτιο πέντε και όχι έξι σχέσεων. Αξιοποιώντας τον εύχρηστο και ακριβή επιλογέα ταχυτήτων κινείσαι τουλάχιστον αξιοπρεπώς. Βέβαια στις ψηλότερες ταχύτητες φαίνεται ότι χρειάζεται κάτι παραπάνω (είναι χαρακτηριστικό ότι η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 160 km/h), ωστόσο πιο σημαντικό θεωρώ το γεγονός ότι η κατανάλωση δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλή για τα δεδομένα των ντίζελ: 7,1 lit/100 km έγραφε το trip computer όταν επέστρεψα στην αντιπροσωπεία το αυτοκίνητο της δοκιμής, με αρκετές διαδρομές σε Αττική οδό και Κηφισό. Στα υπέρ η οδική συμπεριφορά και η γενικότερη αίσθηση που έχει ο οδηγός χάρη στο ακριβές τιμόνι, χαρακτηριστικά βέβαια που συναντάμε σήμερα στα περισσότερα Ford.

Τα 20.180 ευρώ, τιμή που βλέπετε στον πίνακα αντιστοιχούν στην πλούσια έκδοση Titanium που έχει σχεδόν τα πάντα: από κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης και cruise control, μέχρι 7 αερόσακους και ζάντες ελαφρού κράματος. Λογική η σχέση κόστους εξοπλισμού, με την προϋπόθεση ότι χρειάζεται κανείς τις επιπλέον δυνατότητες που προσφέρει το Ecosport, σε σχέση με το Fiesta. Σε διαφορετική περίπτωση κάνεις τη δουλειά σου με περίπου 5.000 ευρώ λιγότερα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1499 cm3

Ισχύς: 95 PS / 3750 rpm

0-100 km/h: 14,0’’

Ταχύτητα: 160 km/h

Κατανάλωση*: 4,8 / 4,3 / 4,4 lit./100 km

Εκπομπές CO2: 115 g/km

M x Π x Y: 4.017 x 1.765 x 1.650 mm

Πορτμπαγκάζ: 355 λίτρα

Τιμή:** 20.180 €

*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)

**Τιμή της έκδοσης “Titanium”, με το ισχύον προωθητικό πρόγραμμα (κανονική τιμή 21.140)

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.