Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper
Μοτοσικλέτες του μέλλοντος

H BMW Motorrad παρουσιάζει την R 1200 RS ConnectedRide

Εδώ και δεκαετίες η BMW Motorrad θεωρείται πρωτοπόρος σε θέματα ασφάλειας μοτοσικλετών, έχοντας ανοίξει νέους δρόμους με το ABS και τα συστήματα anti-slip control και Dynamic Traction Control ή με τον εξοπλισμό αναβατών.

Η εταιρία κατασκευής μοτοσυκλετών της BMW συνεχίζει τις προσπάθειες για τη βελτίωση της ασφάλειας στις μοτοσικλέτες ώστε η οδήγηση σε δύο τροχούς να είναι ακόμη πιο ασφαλής και ελκυστική.

Με την παρουσίαση της πρωτότυπης R 1200 RS ConnectedRide στο CMC Conference 2017 που διοργανώθηκε στις 12 Οκτωβρίου στο BMW Welt του Μονάχου, η BMW Motorrad έδωσε στους επισκέπτες μία εικόνα από μέλλον των συστημάτων ασφαλείας για μοτοσικλέτες. Πέρα από την υποβοήθηση στις διασταυρώσεις και στην αλλαγή πορείας προς τα αριστερά, το πρωτότυπο διαθέτει μία σειρά από συστήματα σχεδιασμένα για την αποφυγή ατυχημάτων ανάμεσα σε μοτοσικλέτες και επιβατικά αυτοκίνητα.

Οι οδηγοί που δείχνουν να αψηφούν την προτεραιότητα προειδοποιούνται, όπως και ο ίδιος ο αναβάτης της μοτοσικλέτας. Τέτοιες επικίνδυνες καταστάσεις εντοπίζονται και προειδοποιητικά σήματα στέλνονται μέσα από το δίκτυο Vehicle to Vehicle (V2V), το οποίο βασίζεται σε ένα πρότυπο επικοινωνίας ανάμεσα σε διαφορετικούς κατασκευαστές αλλά και σε δυνατότητες εντοπισμού υψηλής ακρίβειας μέσω του συστήματος D-GNSS (Differential-Global Navigation Satellite System).

Το CMC (Connected Motorcycle Consortium - www.cmc-info.net) ιδρύθηκε το 2016 από τις BMW Motorrad, Honda και Yamaha με στόχο την από κοινού προώθηση Έξυπνων Συστημάτων Μεταφορών (Cooperative Intelligent Transportation Systems - C-ITS) για τη μοτοσικλέτα με την υιοθέτηση όσο το δυνατόν περισσότερων κοινών προτύπων ανάμεσα σε κατασκευαστές. Η μοναδική κοινοπραξία μεταξύ κατασκευαστών για την ασφάλεια των μοτοσικλετών σε παγκόσμιο επίπεδο αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία.

Το CMC εξειδικεύεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της μοτοσικλέτας σε ό,τι αφορά τη δυναμική ανάπτυξη συστημάτων ασφαλείας για αυτοκίνητα. Περιλαμβάνει πρωτίστως συστήματα επικοινωνίας οχήματος με όχημα (V2V), τα οποία δεν έχουν λάβει επαρκώς υπ’ όψη θέματα ασφάλειας των μοτοσικλετών. Το Συνέδριο CMC του 2017 είχε ως σημείο αναφοράς τις ομιλίες και την ανταλλαγή πληροφοριών με αξιωματούχους όπως ο Pedro Barradas της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG MOVE), ο Dr. Ulrich Veh, Διευθυντής Ασφαλείας της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), καθώς και ο Antonio Perlot, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσικλέτας (ACEM). Ο οικοδεσπότης και νέος Πρόεδρος του CMC Καθηγητής Dr. Καρλ Βίκτορ Σάλερ, Επικεφαλής Ανάπτυξης της BMW Motorrad δήλωσε: «Στόχος μας είναι να προωθήσουμε την κατάλληλη χρήση κοινών συστημάτων ασφαλείας για μοτοσικλέτες σε πρώιμο στάδιο, ούτως ώστε να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που μας δίνουν για να βελτιώσουμε, τόσο την ασφάλεια, όσο και την απόλαυση στην οδήγηση. Για το λόγο αυτό προσκαλούμε και άλλες εταιρίες να συνεργαστούν».

Πέραν του ότι συνιστά ευκαιρία για έντονο διάλογο, το CMC θα εστιάσει σε κοινές εμφανίσεις σε εκθέσεις οχημάτων καθώς και άλλες εκδηλώσεις μέσα στο 2018, ώστε να παρουσιαστούν ενεργά οι τελευταίες εξελίξεις στα συστήματα ασφαλείας δίτροχων οχημάτων. Μία πρώτη γεύση από τα όσα έρχονται δόθηκε στο Συνέδριο CMC 2017 με την πρωτότυπη BMW R 1200 RS ConnectedRide και με δύο πρωτότυπα βασισμένα στη Honda CRF1000L Africa Twin και στη Yamaha Tracer 900, τα οποία χρησιμοποιούν κοινή αρχιτεκτονική.

Η επόμενη σημαντική ημερομηνία στο ημερολόγιο του CMC είναι το Παγκόσμιο Συνέδριο ITS που διοργανώνεται από τις 29 Οκτωβρίου έως τις 2 Νοεμβρίου στο Μόντρεαλ του Καναδά. Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη διοργάνωση στον κόσμο με αντικείμενο τα συστήματα και τις υπηρεσίες έξυπνων μεταφορών. Στην ομιλία στρογγυλής τραπέζης της 1ης Νοεμβρίου, το CMC θα συντονίσει μία σε βάθος συζήτηση σε θέματα που άπτονται των δικτύων διασύνδεσης και της επικοινωνίας V2V (Vehicle to Vehicle) με εμπειρογνώμονες από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ταϊβάν.

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.