Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper
Ηλεκτροκίνηση ΒΜW

Ψάχνοντας το κοβάλτιο

Η κίνηση με ηλεκτρισμό απαιτεί τεχνολογία και υλικά που δεν φανταζόμαστε. Δείτε για παράδειγμα το κοβάλτιο, του οποίου η εξόρυξη και χρήση έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον και τα… ανθρώπινα δικαιώματα.

Νέες μεθόδους για μία πιο βιώσιμη αλυσίδα προμηθευτών κυψελών μπαταριών υιοθετεί το BMW Group. Το πρόγραμμα απαιτεί μεγαλύτερη διαφάνεια και εφαρμογή συγκεκριμένων μέτρων στην εξόρυξη κοβαλτίου από την Λαϊκή Δημοκρατία του Κογκό.

Το κοβάλτιο είναι ένα από τα κύρια στοιχεία στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και χρησιμοποιείται σε μεγάλες ποσότητες σε μπαταρίες υψηλής τάσης που προορίζονται για ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα. Η πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι εταιρίες που χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη το κοβάλτιο είναι οι πιθανές επιπτώσεις στο περιβάλλον και τα ανθρώπινα δικαιώματα που σχετίζονται με την εξόρυξή του.

Από την αρχή, εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου, το BMW Group συμμετέχει στην πρωτοβουλία Responsible Cobalt Initiative (RCI), μαζί με άλλες εταιρίες και οργανισμούς, με την κυβέρνηση της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κογκό και τον Οργανισμό για Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (Organisation for Economic Cooperation and Development). Σκοπός της πρωτοβουλίας είναι η αύξηση της διαφάνειας, η βελτίωση της διακυβέρνησης και η εφαρμογή συλλογικών μέτρων για να ξεπεραστούν κοινωνικοί και περιβαλλοντικοί κίνδυνοι στην αλυσίδα προμηθευτών κοβαλτίου.

Στο πλαίσιο αυτό, το BMW Group έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε περαιτέρω βήματα:

Πρώτον, η εταιρία θα αυξήσει τη διαφάνεια της δικής της αλυσίδας προμηθευτών κοβαλτίου μέχρι το τέλος της χρονιάς, δημοσιεύοντας πληροφορίες για τα χυτήρια και τις χώρες προέλευσης πρώτων υλών – αν και τα χυτήρια αυτά δεν είναι άμεσοι προμηθευτές του BMW Group, αλλά εταιρίες που ονομάζονται ‘πηγές’ από τους προμηθευτές του BMW Group.

Επιπλέον, το BMW Group συνεργάζεται αυτή τη στιγμή με έναν ανεξάρτητο εταίρο πάνω σε μία μελέτη βιωσιμότητας, για να διερευνηθεί σε τι βαθμό η κοινωνική και οικολογική κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί μέσω ‘μοντέλων’ ορυχείων ειδικής εξόρυξης στη Λαϊκή Δημοκρατία το Κονγκό. Η μελέτη εξετάζει λεπτομερώς κατά πόσον τοπικά πρότυπα projects θα μπορούσαν να εφαρμοστούν με δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης.

Η Ούρσουλα Μαθάρ, υπεύθυνη Βιωσιμότητας και Περιβαλλοντικής Προστασίας του BMW Group δήλωσε: «Το BMW Group δεν προμηθεύεται κοβάλτιο στην πρωτογενή μορφή του, αλλά ‘έρχεται σε επαφή’ με αυτή την πρώτη ύλη αγοράζοντας, για παράδειγμα, κυψέλες καυσίμου. Ωστόσο, γνωρίζουμε καλά ότι η αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα συνεπάγεται με την ευθύνη για την εξαγωγή σχετικών πρώτων υλών, όπως το κοβάλτιο. Σαν premium κατασκευαστής – και για το συμφέρον των πελατών – το BMW Group στοχεύει στη δημιουργία μιας διάφανης και βιώσιμης αλυσίδας προμηθευτών που πληροί τα υψηλότερα πρότυπα».

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.