Οι ταινίες της εβδομάδες: Μια αληθινή ληστεία στις αίθουσες

Οι ταινίες της εβδομάδες: Μια αληθινή ληστεία στις αίθουσες

Το 2006 στην Αργεντινή εκτυλίχτηκε ένα πραγματικό «colpo grosso» που άφησε άναυδη την κοινή γνώμη. 

Τις λεπτομέρειες αυτού του γεγονότος (από το οποίο υποψιαζόμαστε ότι άντλησαν αρκετές ιδέες οι δημιουργοί του «Casa de papel») περιγράφει με έξυπνο, ανάλαφρο αλλά και γουστόζικο τρόπο, στο «Κόλπο του Αιώνα» ο σκηνοθέτης των κωμικών «Χωρίς παιδιά» και «Δέκα μέρες χωρίς τη μαμά» Αριέλ Γουϊνογκράδ. Δύο μουσικά φιλμ με εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις είναι το χαμηλότονο και ανθρωποκεντρικό «Wild Rose» όπου μια σκοτζέζα ονειρεύεται να ταξιδέψει στο Νάσβιλ για να γίνει τραγουδίστρια της κάντρι και το χλιαρό «Όνειρα στην Καλιφόρνια», όπου η κόρη της Νταϊάνα Ρος υποδύεται την δύστροπη σταρ που ταλαιπωρεί την προσωπική της βοηθό Ντακότα Τζόνσον. Καλοφτιαγμένη και κυρίως διασκεδαστική η γαλλική κωμωδία «Ένα Γιατρό Παρακαλώ!», πιο μελό από ότι αντέχουμε το «Made in Italy» με τους πατέρα και γιο στην πραγματική ζωή Λίαμ Νίσον και Μάικλ Ρίτσαρντσον να υποδύονται τους εαυτούς τους, ενώ το μενού της εβδομάδας κλείνει με ένα παιδικό φιλμ από τη Νορβηγία «Ο Πειρατής Μαυροδόντης και το Μαγικό Διαμάντι». Οι δύο επανεκδόσεις για σκληροπυρηνικούς σινεφίλ είναι η «Δίκη» του Όρσον Γουέλς και η «Νύχτα του κυνηγού» του Τσαρλς Λότον με τον Ρόμπερτ Μίτσαμ σε ρόλο ψυχοπαθή δολοφόνου γυναικών.

Το Κόλπο του Αιώνα (El Robo del Siglo) (***)

Περιπέτεια αργεντίνικης παραγωγής 2020 (114)

Σκηνοθεσία: Αριέλ Γουϊνογκράδ Πρωταγωνιστούν: Γκιγιέρμο Φρανσέγια, Ντιέγκο Περέτι, Χουάν Αλάρι

Σε μια απόπειρα τους να σχεδιάσουν την τέλεια ληστεία μια χούφτα αντρών βάζει στόχο την τράπεζα μιας πλούσιας συνοικίας. Μέλη του ριψοκίνδυνου κόλπου είναι ένα σαίνι των μαθηματικών που καπνίζει συνεχώς μπάφους («με βοηθά να συγκεντρώνομαι»), ένας μικροκακοποιός που αναλαμβάνει το δύσκολο κομμάτι των διαπραγματεύσεων με τις αρχές όταν η συμμορία παγιδεύεται στην τράπεζα μαζί με 23 ομήρους, ο «γιατρός» που είναι ο συνδετικός κρίκος όλων και δύο ακόμη εκτελεστικά όργανα.

«Ένας φιλόσοφος έλεγε ότι το ύψιστο ανθρώπινο αγαθό είναι το να βρει κάποιος τον προορισμό του». Με αυτή τη φράση ο ιθύνων νους της ληστείας, ο μοναχικός αντιήρωας του Ντιέγκο Περέτι, μας ανακοινώνει την απόφαση του να ληστέψει μια ληστεία, με τρόπο που «δεν θα χάσει κανείς τα λεφτά του αφού η τράπεζα αποζημιώνει τους πελάτες της και δεν θα χυθεί σταγόνα αίμα». Σε όλη σχεδόν την προϊστορία των κινηματογραφικών και τηλεοπτικών heist movies, ο αδύναμος κρίκος είναι η απουσία ρεαλιστικού πλαισίου. Από τις συνήθεις απιθανότητες έως τα σενάρια-ελβετικά τυριά τα περισσότερα έργα που αφηγούνται μια ληστεία (μεταξύ τους και το λαοφιλές «Casa de papel») πάσχουν σοβαρά στο κομμάτι της αληθοφάνειας. Στο «Κόλπο του αιώνα» δεν ισχύει, ευτυχώς, κάτι τέτοιο. Το κατόρθωμα του κωμικού ως επί τω πλείστον σκηνοθέτη Αριέλ Γουϊνογκράδ – έχει συνεργαστεί με τον Περέτι στα «Χωρίς παιδιά», «Δέκα μέρες χωρίς τη μαμά» που έγιναν επιτυχίες και στη χώρα μας- είναι πως μέσα από την εξωφρενική περιπέτεια των ηρώων αφηγείται μια πραγματική ιστορία με απόλυτα ρεαλιστικούς όρους. Ακόμη κι όταν κάποια στιγμή λες «αυτό δεν γίνεται» συνειδητοποιείς το ατόπημα της σκέψης σου, με την υπενθύμιση του based in a true story. Σκεπτόμενο και διασκεδαστικό, ανατρεπτικό και τρυφερό, με πολιτική…. δήλωση (το μήνυμα των ληστών στην αστυνομία) αλλά και ανθρωποκεντρική ματιά, τούτο το απρόσμενα θελκτικό «Κόλπο του αιώνα» κάτι μας λέει ότι θα γίνει μια από τις επιτυχίες του φετινού καλοκαιριού, κορονοϊού θέλοντος και καιρού επιτρέποντος.

Όνειρα στην Καλιφόρνια (The High Note) (**)

Μουσική δραματική αμερικανικής παραγωγής 2020 (113)

Σκηνοθεσία: Νίσα Γκανάτρα Πρωταγωνιστούν: Ντακότα Τζόνσον, Μπιλ Πούλμαν, Τζουν Νταιάν Ράφαελ, Αϊς Κιουμπ, Τρέισι Ελις Ρος

Η Μάγκι, εργάζεται ως προσωπική βοηθός της διάσημης τραγουδίστριας Γκρέις Ντέιβις που της κάνει τη ζωή δύσκολη με τις συνεχείς και παράλογες απαιτήσεις της.

Η Τρέισι Ελις Ρος, κόρη της Νταϊάνα Ρος, κάνει τη διαφορά σε ένα απλώς ενδιαφέρον και τίποτα παραπάνω μουσικό δράμα με θέμα τη μουσική βιομηχανία, τις ντίβες με τον υπέρμετρο εγωισμό και το ανθρωποφάγο star system. Την Μάγκι υποδύεται η Ντακότα Τζόνσον που δεν μπορεί να μπορεί να δώσει πνοή και πάθος σε ένα χαρακτήρα απαιτητικό και περίπλοκο.

Made in Italy (**)

Δραματική αμερικανικής παραγωγής 2020 (94)

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Ντ’ Αρσι

Πρωταγωνιστούν: Λίαμ Νίσον, Μάικλ Ρίτσαρντσον, Βαλέρια Μπιλέλο, Λίντσεϊ Ντάνκαν

Στην Τοσκάνη βρίσκεται το εξοχικό που έχουν κληρονομήσει ο Ρόμπερτ με το γιο του Τζακ. Επιχειρώντας να ανακαινίσουν το μισογκρεμισμένο κτήριο με σκοπό να το πουλήσουν θα γνωρίσουν τους ντόπιους και θα φτιάξουν την δική τους προβληματική σχέση.

Ο ηθοποιός Τζέιμς Ντ’ Aρσι στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο ενώνει τους πατέρα και γιο στην πραγματική ζωή Λίαμ Νίσον και Μάικλ Ρίτσαρντσον και αφηγείται μία κοινότοπη στις βασικές γραμμές της ιστορία αγάπης και απώλειας που διαδραματίζεται στην Τοσκάνη, μεταξύ γευστικών εδεσμάτων, κρασιού, έργων τέχνης και προβλέψιμων ρομάντζων.

Wild Rose (***)

Μουσικό δράμα βρετανικής παραγωγής 2018 (101)

Σκηνοθεσία: Τομ Χάρπερ Πρωταγωνιστούν: Τζέσι Μπάκλι, Σόφι Οκενόντο, Τζούλι Γουόλτερς

H Ρόουζ-Λιν Χάρλαν είναι μια ταλαντούχα τραγουδίστρια της κάντρι με δύο ανήλικα παιδιά, που μόλις αποφυλακίστηκε. Το όνειρό της είναι να αφήσει την Γλασκώβη για το Νάσβιλ και να γίνει διάσημη μουσικός.

Το εξαιρετικά δουλεμένο σενάριο βάζει εύστοχα τις εσωτερικές συγκρούσεις της Ρόουζ στο επίκεντρο. Από τη μια το κυνήγι του ονείρου της κι από την άλλη οι μητρικές ευθύνες, φέρνουν την ηρωίδα σε τρομερά υπαρξιακά αδιέξοδα αλλά η ταινία δεν γίνεται ποτέ μελό. Απεναντίας διατηρεί το χιούμορ και την αισιοδοξία της (και η ταινία και η καταπληκτική ιρλανδή Τζέσι Μπάκλι που προτάθηκε για το BAFTA ερμηνείας αλλά το έχασε από την Ρενέ Ζελβέγκερ («Τζούντι»).

Ενα Γιατρό Παρακαλώ! (Docteur?) (**)

Κωμωδία γαλλικής παραγωγής 2019 (90)

Σκηνοθεσία: Τριστάν Σεγκελά Πρωταγωνιστούν: Μισέλ Μπλαν, Χακίμ Τζεμίλ, Σολίν Ριγκότ, Φρανκ Γκασταμπίντ

Ο Σερζ είναι αρκετά ασυνεπής στη δουλειά του το τελευταίο διάστημα και δεν τον παίρνει να κάνει και άλλο λάθος. Την παραμονή των Χριστουγέννων είναι ο μόνος γιατρός σε εφημερία για κατ’ οίκον επισκέψεις. Όταν τραυματίζεται σε ένα ατύχημα με τον ντελιβερά Μαλίκ δεν έχει άλλη λύση από το να στείλει αυτόν στη θέση του.

Έξυπνη γαλλική κωμωδία που διαθέτει κάποιες απίθανες κωμικές σεκάνς χάρη στην τρομερή χημεία των δύο πρωταγωνιστών αλλά και μερικά σουρεαλιστικά απρόοπτα και κάνουν αυτό το βράδυ Χριστουγέννων αλησμόνητο από πολλές απόψεις. Ο θορυβώδης χαβαλές που προκαλεί το δίδυμο κάποιες στιγμές ξεπερνά κάθε όριο.

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter