Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά στον Έλληνα εφοπλιστή με το δεύτερο σε μέγεθος εμπορικό στόλο

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά στον Έλληνα εφοπλιστή με το δεύτερο σε μέγεθος εμπορικό στόλο

Απρόσμενη έκβαση είχε ο διπλός διαγωνισμός για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά καθώς τη στιγμή που όλοι πιθανολογούσαν ότι θα καταλήξει ξανά άγονος, ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου έκανε την έκπληξη καταθέτοντας μεγαλύτερες προσφορές από τον εφοπλιστή Θ. Πριόβολο και θα γίνει ο νέος ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου ναυπηγικού συγκροτήματος της χώρας.

Η πλευρά Προκοπίου πρόσφερε 37 εκατ. ευρώ για το ακίνητο και τη δεξαμενή που πωλούσε η ΕΤΑΔ ενώ στο διαγωνισμό του ειδικού διαχειριστή για το στρατιωτικό κομμάτι του ναυπηγείου πρόσφερε 25 εκατ. ευρώ. Η προσφορά Πριόβολου δεν έχει γίνει γνωστή, όμως στον προηγούμενο διαγωνισμό που είχε κηρυχτεί άγονος είχε προσφέρει 15 εκατ. ευρώ στο σύνολο.

Δεδομένου ότι στον χτεσινό διαγωνισμό, υπήρξαν δύο ανταγωνιστικές προσφορές, η κατακύρωση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον εφοπλιστή Γ. Προκοπίου θεωρείται βέβαιη, σε αντίθεση με τον προηγούμενο διαγωνισμό, όπου υπήρχε μόνον μία προσφορά, της πλευράς Πριόβολου, η οποία παραπέμφθηκε στην κρίση των πιστωτών (Δημόσιο, Τρ. Πειραιώς, εργαζόμενοι) και τελικά απορρίφθηκε ως υπερβολικά χαμηλή.

Για να ξεκινήσουν βεβαίως τη λειτουργία τους τα ναυπηγεία, ο νέος ιδιοκτήτης θα πρέπει να πληρώσει 10 εκατ. ευρώ προς το Δημόσιο για τακτοποίηση αυθαιρέτων και έκδοση αδειών πυρασφάλειας, ενώ είναι πιθανόν να χρειασθούν επενδύσεις αρκετών εκατομμυρίων ευρώ για να πάρουν ξανά μπροστά τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας, μετά την πολύχρονη περιπέτειά τους.

Ικανοποιημένη η κυβέρνηση

Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, χαρακτήρισε ως ιδιαίτερα ικανοποιητικό το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, σημειώνοντας ότι τα οφέλη θα είναι πολλαπλά και σημαντικά τόσο ως προς το τίμημα, όσο και ως προς τη μελλοντική πορεία της επιχείρησης.

Αντίθετα, ο ΣΥΡΙΖΑ, με ανακοίνωσή του, άσκησε κριτική στην κυβέρνηση σε ότι αφορά τη διαδικασία αλλά και το αποτέλεσμα του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, ο ΣΥΡΙΖΑ καυτηρίασε το γεγονός ότι η κυβέρνηση προχώρησε σε δραστική μείωσή του τιμήματος κατά 45% κατά τον χτεσινό δεύτερο διαγωνισμό σε σχέση με τον πρώτο και δεν έθεσε κατώτατη τιμή, αλλά και τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις που εμφανώς έλαβαν χώρα στο παρασκήνιο αφού αρχικά προγραμματίστηκε η αναβολή του διαγωνισμού (μεσολάβησε μάλιστα ανακοίνωση της αναβολής στην ιστοσελίδα της ΕΝΑΕ για λίγες ώρες την περασμένη Πέμπτη που μετά εξαφανίστηκε, χωρίς κανείς από την κυβέρνηση να εξηγήσει το γιατί) αλλά τελικά αυτή ματαιώθηκε, προφανώς γιατί μεσολάβησε συμφωνία στο παρασκήνιο.

ΣΥΡΙΖΑ: Ντροπιαστικό το τίμημα

Επιπλέον ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισε «ντροπιαστικό» το τίμημα στο οποίο δόθηκαν τα Ναυπηγεία και κατέληξε με το πολύ ακανθώδες ερώτημα: «Την ώρα που η κυβέρνηση θα δίνει συγχαρητήρια στον εαυτό της για το ξεπούλημα των Ναυπηγείων, ας μεριμνήσει να δώσει και μια πειστική απάντηση στους εργαζομένους, στους οποίους η επιχείρηση χρωστά περίπου 200 εκ. ευρώ, ενώ το τίμημα των εγκαταστάσεων ανήλθε μόνο στα 25 εκ. Με τόσο χαμηλό τίμημα πως σκέφτονται οι αρμόδιοι Υπουργοί της ΝΔ να εξοφλήσουν τα οφειλόμενα προς τους εργαζόμενους αλλά και τα ποσά που έχει επιβάλει σε βάρος του Δημοσίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο (ΙCC);».

Αντιδράσεις εργαζομένων

Αρνητική θέση ως προς την έκβαση του διαγωνισμού εξέφρασε, όπως ήταν αναμενόμενο, και το σωματείο εργαζομένων «Τρίαινα», κάνοντας λόγο για «συνέχιση της κοροϊδίας με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά». Αναφερόμενοι στην εξαγορά του ενεργητικού των Ναυπηγείων, οι εργαζόμενοι τονίζουν με τη σειρά τους ότι «η προσφερόμενη τιμή είναι απολύτως εξευτελιστική και δεν ανταποκρίνεται σε καμιά περίπτωση στην πραγματική αξία του Ναυπηγείου, την οποία ανεξάρτητοι εκτιμητές έχουν προσδιορίσει σε πάνω από 100 εκατομμύρια».  Ο λόγος της αντίδρασης των εργαζόμενων των ναυπηγείων Σκαραμαγκά έχει να κάνει καταρχήν με το ότι η πραγματική αξία των ναυπηγείων είναι πολύ υψηλότερη από την τιμή πώλησης τους αλλά και με το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι έχουν νόμιμες απαιτήσεις πάνω από 200 εκατ. ευρώ που με το τίμημα στο οποίο δόθηκαν τα ναυπηγεία δεν καλύπτονται.

Επιμελητήριο Πειραιά: Τεράστια επιτυχία ότι επιστρέφουν σε ελληνικά χέρια

Αντίθετη άποψη ωστόσο είχε η αγορά, που επί χρόνια περίμενε πώς και πώς να λυθούν τα αδιέξοδα σχετικά με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και να περάσουν σε πλήρη επαναλειτουργία, προκειμένου να αυξηθεί η απασχόληση στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και να μπροστά και οι πολλές μικρότερες ναυπηγοεπισκευαστικές και βιομηχανικές  μονάδες της ευρύτερης περιοχής που λίγο ως πολύ εξαρτούν τη λειτουργία τους από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Πολύ χαρακτηριστική από την άποψη αυτή υπήρξε λοιπόν η αντίδραση του προέδρου του Βιοτεχνικού και Εμπορικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλη Κορκίδη που δήλωσε ότι θεωρεί  τεράστια επιτυχία την επιτυχία του διαγωνισμού ως προς το επενδυτικό σκέλος του αλλά  «κυρίως το γεγονός ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά περνούν σε άξια ελληνικά χέρια!» και συνεχάρη προσωπικά το νέο έλληνα αγοραστή Γ. Προκοπίου.

Ο Γ. Προκοπίου είναι  ιδρυτής και ιδιοκτήτης του εφοπλιστικού ομίλου Dynacom/Dynagas. Το 2019 ήταν στη 13η θέση της λίστας του οίκου Lloyd’s με τα πρόσωπα που έχουν τη μεγαλύτερη επιρροή στην παγκόσμια ναυτιλία και έρχεται δεύτερος ανάμεσα στους έλληνες εφοπλιστές, καθώς διαθέτει στόλο 126 πλοίων.

Γιατί το λόγο αυτό, η αγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τον Γ. Προκοπίου αποτελεί ένα από τα καλύτερα δυνατά σενάρια γιατί ο εφοπλιστής Προκοπίου θα μπορεί, αν το θελήσει, να στηρίξει τη δραστηριότητα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά  στο κομμάτι των εμπορικών πλοίων, αρχής γενομένης από το δικό του στόλο, γεγονός που θα διευκολύνει τη διάσωση και των Ναυπηγείων της Ελευσίνας, με την από μέρους τους ανάληψη της μεγάλης προμήθειας του Πολεμικού Ναυτικού για νέες φρεγάτες και εκσυγχρονισμό των παλαιών.

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter