Τέλος οι ουρές και τα δικαιολογητικά στις τράπεζες για επικαιροποίηση στοιχείων

Τέλος οι ουρές και τα δικαιολογητικά στις τράπεζες για επικαιροποίηση στοιχείων

Ένα σημαντικό εργαλείο εξοικονόμησης χρόνου και προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων έχουν πλέον στα χέρια τους οι πολίτες, καθώς τέθηκε σε λειτουργία η υπηρεσία «Συστηθείτε – KYC (Know Your Customer)».

Η νέα υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες που διαθέτουν ΑΦΜ και κωδικούς Taxisnet να αποφύγουν τη φυσική επίσκεψη στην τράπεζα και να κερδίσουν χρόνο, καθώς δεν θα χρειάζεται να συλλέγουν μόνοι τους τα απαιτούμενα δικαιολογητικά τα οποία έχουν την υποχρέωση να υποβάλλουν και να επικαιροποιούν σε τακτά χρονικά διαστήματα προκειμένου να διατηρούν τραπεζικό λογαριασμό.

Πρόκειται για δικαιολογητικά σχετικά με φορολογικά και οικονομικά στοιχεία, στοιχεία σχετικά με την επαγγελματική δραστηριότητά τους καθώς και στοιχεία πιστοποίησης ταυτότητας και επικοινωνίας. Μέχρι τώρα αυτή η διαδικασία απαιτούσε αυτοπρόσωπη παρουσία στα καταστήματα των τραπεζών, υποβολή στοιχείων σε έγχαρτη μορφή καθώς επίσης και ταλαιπωρία του πελάτη προκειμένου να συγκεντρώσει τα δικαιολογητικά.

Με την νέα υπηρεσία, η διαδικασία πραγματοποιείται πλήρως ηλεκτρονικά και ο πελάτης δεν χρειάζεται να εκτυπώσει απολύτως τίποτα. Έτσι, αφαιρούνται οριστικά από την διαδικασία επικαιροποίησης των στοιχείων όλες εκείνες οι φωτοτυπίες της ταυτότητας, του εκκαθαριστικού σημειώματος, του λογαριασμού ρεύματος ή τηλεφωνίας καθώς επίσης και σχετικά αντίγραφα της μισθοδοσίας, που απαιτούνταν στην προηγούμενη κατάσταση.

Με το «Συστηθείτε – KYC (Know Your Customer)», με τη ρητή και ειδική συγκατάθεσή του πολίτη, τα πιστωτικά ιδρύματα και οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί αποκτούν πρόσβαση αποκλειστικά και μόνο στα δεδομένα που απαιτούνται βάσει του Νόμου 4557/2018 για την εξακρίβωση και την επαλήθευση των στοιχείων ταυτότητας, επικοινωνίας, επαγγελματικής δραστηριότητας και ετήσιων εισοδημάτων του (και όχι στο πλήρες περιεχόμενο του εκκαθαριστικού, για παράδειγμα, όπως γινόταν εκ των πραγμάτων μέχρι σήμερα).

Η διαδικασία είναι πλήρως προαιρετική και όποιος πολίτης το επιθυμεί μπορεί να εξακολουθεί να προσκομίζει με φυσικό τρόπο τα δικαιολογητικά που του ζητούνται. Πριν ο πολίτης δώσει τη συγκατάθεσή του προκειμένου το ίδρυμα ή ο οργανισμός να αποκτήσει πρόσβαση, η υπηρεσία του παρέχει τη δυνατότητα επισκόπησης των δεδομένων του.

Όπως προβλέπεται από τον νόμο, έχουν ενταχθεί στην εφαρμογή τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που υπέβαλαν σχετική αίτηση: Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank και το ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος Viva Payments.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία ένταξης τεσσάρων ακόμα πιστωτικών ιδρυμάτων (Ηπείρου, Χανίων, Παγκρήτια, OptimaBank) καθώς και τεσσάρων ιδρυμάτων ηλεκτρονικού χρήματος (Cardlink, Cosmote Payments, Flexin, Hellasfin).

Αξίζει να σημειωθεί πως κάθε χρόνο περίπου 1,5 εκατομμύριο πολίτες επικαιροποιούν στις τράπεζες τα στοιχεία τους. Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής «Συστηθείτε – KYC (Know Your Customer)» ψηφιοποιούνται κι επιταχύνονται οι διαδικασίες ελέγχου που εφαρμόζονται από τα υπόχρεα πιστωτικά ιδρύματα και χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς για τη διαχείριση του κινδύνου ξεπλύματος χρήματος και χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.

Σημειώνεται ότι οι υπεύθυνοι επεξεργασίας των τραπεζών έχουν την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων μέτρων ασφάλειας των λαμβανόμενων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, της καταγραφής και παρακολούθησης των προσβάσεων, της διασφάλισης ιχνηλασιμότητας και της προστασίας των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή.

Ένα σημαντικό εργαλείο εξοικονόμησης χρόνου και προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων έχουν πλέον στα χέρια τους οι πολίτες, καθώς τέθηκε σε λειτουργία η υπηρεσία «Συστηθείτε – KYC (Know Your Customer)».

Η νέα υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες που διαθέτουν ΑΦΜ και κωδικούς Taxisnet να αποφύγουν τη φυσική επίσκεψη στην τράπεζα και να κερδίσουν χρόνο, καθώς δεν θα χρειάζεται να συλλέγουν μόνοι τους τα απαιτούμενα δικαιολογητικά τα οποία έχουν την υποχρέωση να υποβάλλουν και να επικαιροποιούν σε τακτά χρονικά διαστήματα προκειμένου να διατηρούν τραπεζικό λογαριασμό.

Πρόκειται για δικαιολογητικά σχετικά με φορολογικά και οικονομικά στοιχεία, στοιχεία σχετικά με την επαγγελματική δραστηριότητά τους καθώς και στοιχεία πιστοποίησης ταυτότητας και επικοινωνίας. Μέχρι τώρα αυτή η διαδικασία απαιτούσε αυτοπρόσωπη παρουσία στα καταστήματα των τραπεζών, υποβολή στοιχείων σε έγχαρτη μορφή καθώς επίσης και ταλαιπωρία του πελάτη προκειμένου να συγκεντρώσει τα δικαιολογητικά.

Με την νέα υπηρεσία, η διαδικασία πραγματοποιείται πλήρως ηλεκτρονικά και ο πελάτης δεν χρειάζεται να εκτυπώσει απολύτως τίποτα. Έτσι, αφαιρούνται οριστικά από την διαδικασία επικαιροποίησης των στοιχείων όλες εκείνες οι φωτοτυπίες της ταυτότητας, του εκκαθαριστικού σημειώματος, του λογαριασμού ρεύματος ή τηλεφωνίας καθώς επίσης και σχετικά αντίγραφα της μισθοδοσίας, που απαιτούνταν στην προηγούμενη κατάσταση.

Με το «Συστηθείτε – KYC (Know Your Customer)», με τη ρητή και ειδική συγκατάθεσή του πολίτη, τα πιστωτικά ιδρύματα και οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί αποκτούν πρόσβαση αποκλειστικά και μόνο στα δεδομένα που απαιτούνται βάσει του Νόμου 4557/2018 για την εξακρίβωση και την επαλήθευση των στοιχείων ταυτότητας, επικοινωνίας, επαγγελματικής δραστηριότητας και ετήσιων εισοδημάτων του (και όχι στο πλήρες περιεχόμενο του εκκαθαριστικού, για παράδειγμα, όπως γινόταν εκ των πραγμάτων μέχρι σήμερα).

Η διαδικασία είναι πλήρως προαιρετική και όποιος πολίτης το επιθυμεί μπορεί να εξακολουθεί να προσκομίζει με φυσικό τρόπο τα δικαιολογητικά που του ζητούνται. Πριν ο πολίτης δώσει τη συγκατάθεσή του προκειμένου το ίδρυμα ή ο οργανισμός να αποκτήσει πρόσβαση, η υπηρεσία του παρέχει τη δυνατότητα επισκόπησης των δεδομένων του.

Όπως προβλέπεται από τον νόμο, έχουν ενταχθεί στην εφαρμογή τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που υπέβαλαν σχετική αίτηση: Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank και το ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος Viva Payments.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία ένταξης τεσσάρων ακόμα πιστωτικών ιδρυμάτων (Ηπείρου, Χανίων, Παγκρήτια, OptimaBank) καθώς και τεσσάρων ιδρυμάτων ηλεκτρονικού χρήματος (Cardlink, Cosmote Payments, Flexin, Hellasfin).

Αξίζει να σημειωθεί πως κάθε χρόνο περίπου 1,5 εκατομμύριο πολίτες επικαιροποιούν στις τράπεζες τα στοιχεία τους. Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής «Συστηθείτε – KYC (Know Your Customer)» ψηφιοποιούνται κι επιταχύνονται οι διαδικασίες ελέγχου που εφαρμόζονται από τα υπόχρεα πιστωτικά ιδρύματα και χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς για τη διαχείριση του κινδύνου ξεπλύματος χρήματος και χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.

Σημειώνεται ότι οι υπεύθυνοι επεξεργασίας των τραπεζών έχουν την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων μέτρων ασφάλειας των λαμβανόμενων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, της καταγραφής και παρακολούθησης των προσβάσεων, της διασφάλισης ιχνηλασιμότητας και της προστασίας των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή.

 

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter