Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper
Χρήσιμες οδηγίες

Τι θα συμβεί αν ανοίξει -εν πτήσει- η πόρτα του αεροπλάνου;

Η γρήγορη αποσυμπίεση δεν συμβαίνει συχνά - είναι όμως μια πιθανότητα...

Κάθε φορά που ταξιδεύετε με αεροπλάνο, δεν μπορείτε να αποφύγετε τις «οδηγίες για την ασφάλειά σας».

«Για να ξεκινήσετε τη ροή του οξυγόνου, τραβήξτε τη μάσκα απαλά προς το μέρος σας» ακούτε σε κάθε τέτοια παρουσίαση.

Ακούγεται ωραίο και απλό, εκτός αν προσπαθείτε να το κάνετε αυτό, ενώ μια γρήγορη αποσυμπίεση λαμβάνει χώρα σε ύψος πάνω από 9 χιλιόμετρα από το έδαφος.

Μια γρήγορη αποσυμπίεση είναι μια απρογραμμάτιστη πτώση της πίεσης ενός σφραγισμένου περιβάλλοντος και μπορεί να συμβεί εάν η πόρτα του αεροπλάνου ανοίξει κατά τη διάρκεια της πτήσης ή εάν σπάσει ένα παράθυρο. Ωστόσο, η πλειονότητα αυτών των ανεξέλεγκτων αποσυμπίεσεων συμβαίνει λόγω βλαβών στη δομική ακεραιότητα του αεροπλάνου ή ανεπαρκών επισκευών.

Αλλά αν η πόρτα του αεροπλάνου άνοιγε κατά τη διάρκεια της πτήσης, όποιος στεκόταν κοντά σε αυτήν θα εκτοξευόταν στον ουρανό! Η θερμοκρασία της καμπίνας θα έπεφτε γρήγορα σε επίπεδα που προκαλούν κρυοπαγήματα και το ίδιο το αεροπλάνο θα μπορούσε ακόμη και να αρχίσει να διαλύεται σε κομμάτια, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Κατά τη διάρκεια μιας γρήγορης αποσυμπίεσης σε υψόμετρο πλεύσης, οι περισσότεροι ενήλικες θα έχουν κατά μέσο όρο 15 έως 20 δευτερόλεπτα συνείδησης, πριν χάσουν τις αισθήσεις τους. Αυτό μπορεί να ακούγεται σαν αρκετός χρόνος για να τραβήξετε μια μάσκα οξυγόνου προς εσάς και ίσως ακόμη και για να βοηθήσετε το παιδί δίπλα σας, αλλά με γρήγορη αποσυμπίεση, έχετε πολλά να αντιμετωπίσετε.

Να πώς περιγράφεται μια γρήγορη αποσυμπίεση: «Η γλώσσα σας καταπίνεται από το λαιμό σας σε ένα δευτερόλεπτο, τα αυτιά σας αρχίζουν να πονάνε και τα δόντια γίνονται εκατό φορές πιο ευαίσθητα. Αν η αποσυμπίεση συνεχιστεί, ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους είναι η υποξία, όπου το σώμα στερείται οξυγόνου και οδηγείται σε αποπροσανατολισμό, απώλεια αισθήσεων, μείωση του καρδιακού ρυθμού και τελικά στον θάνατο».

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η χρήση της μάσκας οξυγόνου το συντομότερο δυνατό είναι το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε μέχρις ότου ο πιλότος είναι σε θέση να φέρει το αεροπλάνο σε αναπνεύσιμο υψόμετρο.

Ωστόσο, οι νευρικοί επιβάτες δεν χρειάζεται να ανησυχούν πάρα πολύ.

Όπως εξήγησε ο Jason Rabinowitz στο Travel Leisure, η διαφορά πίεσης μεταξύ του εξωτερικού και του εσωτερικού, το κάνει σχεδόν αδύνατο να ανοίξει μια πόρτα στη διάρκεια της πτήσης, αν και αυτό δεν έχει σταματήσει κάποιους ανθρώπους να προσπαθήσουν να το πετύχουν .

«Σε ένα τυπικό υψόμετρο πτήσης, μέχρι και οκτώ λίβρες πίεσης πιέζουν κάθε τετραγωνικό χιλιοστό του σώματος του αεροσκάφους».

Όσο για τα παράθυρα, έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν ένα μνημειώδες επίπεδο πίεσης από το εξωτερικό και θα μπορούσαν εύκολα να αντέξουν στη δύναμη ενός ανθρώπου. Είναι κατασκευασμένα από μια πολυανθρακική ένωση με πολλά στρώματα.

Παρ’ όλα αυτά, σε σημείωμα που εξέδωσε η Airbus το 2007, η εταιρεία προειδοποίησε ότι η αεροπορική βιομηχανία ήταν απροετοίμαστη και «μη εκπαιδευμένη» για ένα συμβάν αποσυμπίεσης.

«Σε ένα συμβάν αποσυμπίεσης καμπίνας, ένα μέλος του πληρώματος σώθηκε από την πτώση από το αεροσκάφος, επειδή ένας επιβάτης κρατούσε τον αστράγαλό του»!

Ενώ αυτά τα συμβάντα ταχείας αποσυμπίεσης είναι εξαιρετικά σπάνια, είναι πάντα καλό να γνωρίζετε τι πρέπει να κάνετε αν συμβεί κάτι τέτοιο:

Βεβαιωθείτε ότι η ζώνη ασφαλείας είναι σωστά στερεωμένη, εντοπίστε από πού θα πέσει η μάσκα οξυγόνου και πού βρίσκονται επιβάτες που θα χρειαστούν τη βοήθειά σας μόλις εσείς είσαστε ασφαλείς.

Καλό ταξίδι…

(Πηγή: Independent)

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.